2 Eylül 2011 Cuma

eylül

öyle bi ay ki eylül, sizi takvimden yoksun bi yere bıraksalar bile eylüle uyandığınız ilk gün şunu dersiniz; işte be abi... eylül gelmiş.

eylülün o yumuşak sıcaklığının ve yazdan çıkış serinliğinin yaşattığı haz muhteşem. ve tabi bir de hafif sepyalığı. ne sıkıcı bir mesai ayıdır eylül ne de bomboş bir yaz günü. ikisinin ortasında huzur dolu bişeydir. ara sıcaktır. olgunluk ve dinginliktir. günün her saatinde yapılabilecek, ruhu dinlendiren yalnız yürüyüşler ayıdır. bütün bir ay; cuma öğleden sonrasıdır. iyi yürekli, hırka giymiş ve çay içen zarif bir kız gibidir. baharatçı dükkanında çalışan arkadaşınız ile çeşitli otları karıştırıp kaynatarak içtiğiniz baharat kokulu bir sohbettir. dergi okumaktır. anneannemin ördüğü battaniyedir.

doğulacak en güzel aydır. eylülde doğan insandan zarar gelmez. en güzel kız ismidir. henüz doğmamış, belki de hiç doğmayacak kızımın ismidir. daha önce çokca okunmuş, yıpranmış, eski kokan, okul kütüphanesinden alınmış ve okunduktan sonra iade edilmesi gereken bir kitaptır. sarılma ayıdır. mayıs ile kardeştir.

14 yorum:

Blackmamba dedi ki...

Bi kötü tarafı var ama atlamışsın ilkokul,lise,üniversite farketmez okulların açılma ayıdır.3ay yatan bünyenin irkilme ayıdır.güzel tarafflarına da ekleme yapiyim mesela büyük basketbol şampiyonalarının başladığı aydır...vsvs

Çiğdem dedi ki...

11 eylül günü doğmuş biri olarak eylül ayının önemini daha fazla izah etmek isterdim ama sen yeterince vurgulamışsın alkış :))

Olric dedi ki...

eylül canım stickman" i okumaktır bir de.

Mjora dedi ki...

birkaç gün sonra okulların açılacağının habercisi olan aydır , o açıdan küçüklükten beri sevmem eylül'ü...düşmeye başlayan sarı yapraklar,esen hafif rüzgar ve sorumluluğun getirdiği birtakım mide sıkıntılarını anımsatıyor bana...
aslında bunun dışında güzel yanları da var çok güzel değinmişsin stickman..özellikle o baharat kokulu sohbetlere tamamen katılıyorum...belki de istanbul'da yaşamak lazım eylülü ankara'da değil :)

abz0rt dedi ki...

çok samimi bi yazı olmuş stickman içim kaynadı samimiyetlikten .P
ha bişey daha var eylül ayı yağmur ayıdır yağmur iyidir vesselam...

persephone dedi ki...

eylül, doğumgünü hediyesi demektir. ve eylül'de doğanlar hep hafif hüzünlüdür. eylül gibi.

Luna dedi ki...

mayıs ile kardeştir' demişsin ya, sevgili stickman...

hem de yaklaşık birkaç gün önce blogumda seni en güldüren blog ünvanına yakışır görmüşken ben...

sen şimdi, mayıs ve eylül kardeştir dediğinde, gözlerim doldu benim.

ben ki, bir mayıs bebeği. bahara aşık. eylülden kendini kaçıramayan, mayısta doğmasaydım eylülde doğardım dediğim. kızımın -gelecekte benim olacak ya da asla olmayacak olan- adını yağmur mu eylül mü koysam bir türlü karar veremediğim...

bu yazı fazla duygusal, bu yazı fazla içten, bu yazı fazlasıyla 'eylül eylül' olmuş.

'eylül eylül gül, eylül eylül umut taşı yarınlara sevgili stickman'

kalemine, kaleminin de ötesinde yüreğine sağlık.

sevgi ile,
luna.

bossa nova dedi ki...

Kesinlikle eylülle mayıs bahar kardeşliği yaşıyor bence de. Benzetmelerin mutteşem olmuş stick oğlan.
Gendine dikkat et eylülde kalıp ekim-kasımda popoyu açıkta bırakma.

Adios!

septy dedi ki...

ismimin 'eylül' olmasından bir kez daha mutluluk duydum. çok güzel bir yazı olmuş. gerçekten her anlamda 'eylül' yazısı olmuş (:

Kısaca Fd dedi ki...

blogun renklerine bişey mi olmuş? mimin var bende bu arada.

cemReçete dedi ki...

öncelikle merhabalar :)

kimse Eylül'ün kurallarından bahsetmemiş, ben bahsedeyim istedim. Eylül geldi,kurallar: Bülent Ortaçgil'i dinleyip Eylül akşamı aşık olacaksın.Kasıma geldin mi geleneksel Kasımda Aşk Başkadır diyeceksin.

stickman dedi ki...

Blackmamba, insan sevdiğinin kötü tarafını görmezmiş. ki zaten uzunca zamandır okulların açılması benim için zerre kadar bile kötü bi durum değil. aksine yaz boyu gürültüleriyle hayattan bezdiren bebelerin okula gidecek olması benim için bayram sayılır. turnuvalar bu sene üzdü bizi :/

Çiğdem, yarısı gitti bile. hafif sararmış çimlerde yürüyoruz eylülde ve bi süre sonra kuru topraklara geçecek gibiyiz.

Olric, ehihi, sevilmek güzel tabi. gözlerini kırpıştıran smile.

Mjora, eylül heryerde güzeldir yav. okulla bi alakam kalmadığı için okulların açılması beni üzmüyor, sevindiriyor. keşke hiç kapanmasa. gürültüleriyle bana hayatı zindan eden bebeler hep okulda kalsa, rahat etsem.

abz0rt, daha yağmadı burda hiç. bekleyişteyiz. ama bana o kadar da yağmur ayı gibi gelmiyor. hafif serinlikte ikindi güneşi altında koca bir ay.

persephone, ben çoktan bıraktım doğumgünlerini. doğumgünümü kutlamayı gerektirecek bi hayat yaşadığımı düşünmüyorum. aslında bazen iyki doğdum dediğim zamanlar olmuyor değil ama çok az, çok çok az. o yüzden doğumgünü kutlamak doğumgünü hediyeleri filan bana pek çekici gelmiyor ama başka hayatlar ve başka insanlar için pekala güzel bişey olabilir tabi.

Luna, iki tane kızın olsun :) birini mayısta doğur birini eylülde. mayısta doğanın adını yağmur koyarsın, eylülde doğanın adını da eylül. iyi dileklerin pek bi mutlu etti beni.

bossa nova, anneannemin ördüğü battaniye var dedim ya. onu örterim üzerime, üşümem.

septy, ben de eylül isminde biriyle karşılaşmaktan çok mutluluk duydum. daha önce hiç karşılaşmamıştım. yerinde olsam hemen ebevenylerime teşekkür ederdim. çok güzel isim seçmişler.

Kısaca Fd, blogun renkleri her zaman ki gibi fakat bu linke tıkladığında senin renginde bir takım değişiklikler olabilir :p

cemReçete, merhaba :) dediğin kuralları bugüne kadar hiç uygulamadım. ve hiç de eksikliğini hissetmedim :D ha geçen sene kasımda, kasımda aşk başkadır filmini izleyecektim ama kasım'ı kaçırdım. filmi de hala izlemedim. bu kasım izlerim büyük ithimal.

'Berrin' dedi ki...

Stick, okuduğum en güzel eylül yazısı
Ben bile bu kadar güzel yazamazdım :)
Çok begendim böyle ınce ruhlu yazılar yazabilecegini tahmin etmezdim :)

stickman dedi ki...

Berrin abla, beğendiğine sevindim. içimizden geldiğinde, hissedince yazıyoruz işte bişiler kendi çapımızda.