10 Aralık 2012 Pazartesi

geçmişten birkaç anı

bundan önceki evde otururken bi gün bizim apartmana tanımadığımız iki kadın gelip bizim zile basarak evlenecek kız var mı? lise mezunu? diye sormuşlardı. lanet olsun bu gerçekten olmuştu. hııeee? nee! nası ya? gibi kelimeler ağzımdan istemsizce çıkıyordu. ben olay karşısında dumurdan dumura uğrarken ve kendime gelmeye çalışıyorken annem bunu çok normal karşılamıştı. lanet olsun neler oluyordu. burası nasıl bi yerdi ve ben burada napıyordum zenci?!

ilkokul arkadaşlarımın hepsi beni sınıfta sıranın üstüne çıkıp namaz kılan çocuk olarak hatırlıyorlar eminim. böyle bişey o körpe zihinlere kazındıktan sonra asla silinmez. dördüncü sınıfta din kültürü ve ahlak bilgisi dersindeydik ve konumuz namaz idi. öğretmenimin ismini bazı arkadaşların google'da arayıp burayı bulma ihtimallerini göz önünde bulundurarak vermiyorum. uyduralım. berrin yakkaş olsun. öğretmenim berrin yakkaş benim üzerimde ilkokul öğrencilerine namazı öğretmeye yönelik teorik ve uygulamalı bir çalışma yapmış resmen. o zamanlar sıralarımızın üzerine bej rengi bi örtü seriyorduk ve onu seccade niyetine kullanmıştık. sırayı sınıfın planına çarpraz gelecek şekilde kıbleye doğru çevirmiştik. abdest aldırmışmıydı aldırmamışmıydı hatırlamıyorum ama ilkokulda sınıfta sıranın üstünde sekiz rekat ikindi namazı kılmışlığım var yani onu bilesiniz.

90lar insana neler yaptırabilir? eskişehirde okuyan dayıoğluna mustafa sandal fotoğraflı kartpostal attırabilir. bi de mustafa sandal'ın imzasını atmıştım fotoğrafın bi kenarına. hani güyya mustafa sandal'a imzalatmış gibisine. çocuk aklı işte. annem bu girişimimin dünyalar saçması olduğunu görmüş olacak ki o mustafa sandal'dan nefret eder demişti. belki de uydurmuştu. o yüzden göndermemiştik. ve o kartpostal bi süre kapının kenarında sıkıştırılmış bi şekilde durmuştu salonumuzda.

2 yorum:

persephone dedi ki...

okurken gülmekten gözümden yaş geldi ya :D
bu arada hocanın ismini vermediğin iyi olmuş. ben o hatayı yaptım ve onun sebep olduğu bi çocukluk travmasından bahsettim bi sözlükte. yıllar sonra kadının kızı buldu beni öğretmenlik hakkında ders vermeye çalıştı falan. abuk sabuk bi ton şey.

sinem dedi ki...

ya manyak gibi güldüm asjkdlasjdlajsdalsjdkajsjd. mükemmel yazı olmuş eline sağlık.