4 Mart 2009 Çarşamba

Mehmet Turgut ile söyleştik

Dün bizim fotoğrafçılık topluluğu sağolsun Mehmet Turgut' u söyleşiye davet etmiş, o da sağolsun gelmiş. E baktım ortam bensiz çok sönük geçecek, üşenmedim, dersim olmadığı halde kampüse gittim. Önce şu yanda gördüğümüz gayet güzel ve çok zarif arkadaşımız duygusal bi konuşma yaptı. (afferin sana güzel konuşmaydı) Akabinde ve detayında Mehmet Turgut hakkında biraz bilgi verdi ki ben biliyodum zaten, haybeye dinledim. Mehmet Turgun'un hiç öyle artisliği entelliği filan yok, aynı işte bizim gibi bi adam. İlk önce bizim fotoğrafçılık topluluğunun çalışmalarını izledik biraz. Sonra Mehmet Turgut çalışmalarından bi slayt hazırlamış, onu izledik. Nefisti. Sonra karşılıklı soru-cevap şeklinde söyleştik. Keyifli geçti. Benim kafamda hazırladığım soruyu benden önce bi kız sordu. En uyuz olduğum şeydir bu. Neyse affettim kızı, bişi yapmadım. Biraz daha söyleştik işte, sonra çiçek filan verdiler, alkışladık, bitti söyleşi. Gittim yanına foto çekindim. Benim böyle bi huyum vardır, bu tarz durumlarda hiç çekinmem, gider hemen kanka modunda ünlüyle fotomu çekinirim :) e adam manyak fotoğraflar çekiyo, bu işleri çıkaran insanla bi hatıra kalsın demi. yanına yaklaşmaya çekinenlerde benim bu hareketimden sonra aslan sürüsü gibi adamın etrafını sardılar. Bu arada Mehmet Turgut'u zaman zaman kurtlar vadisinde Güllü diye bi adam var. Ona benzetiyorum :D Böyle garip bi huyum var, herkesi birilerine benzetebiliyorum. Karşıdaki kişiye söyleyince o da kopuyo. Neyse. Bu adam harbiden sağlam fotoğraflar çekiyo, ilham verici. Gözüne sağlık. İstanbulda olsam bi çalışmasını izlemek için ısrar ederdim, baskı uygulardım :) neyse şanslı adammış, şimdilik söyleşiyle yırttı.

6 yorum:

yesari dedi ki...

anammmmmmmmmmmm...ben de günün blogu oldum diye kendimi şanslı hissetmiştim...bitirdinnn benii bitirdinnnn stickmannnnn:(((((

Esther dedi ki...

çok seviyorum onu... ama şimdi allah için iyi fotoğrafçı değil iyi fotoşopçu (tabii kimin umrunda) bi de hayal gücü muhteşem, fotoğraflarını beğeniyorum... beni setine davet etsin die günlerce yalvarmıştım tr deyken.. etmişti o da.. çok babacan bi herife benziyo... sevindim sizin adınıza..

julie dedi ki...

Mehmet turgut çok iyi bir fotoğrafçı değil çok iyi bir photoshopcu'dur.Baştacı etmeden önce bu noktanın ayırdına varmak gerek bence.

stickman dedi ki...

isteyerek yapmadım yesari affet :)

şanslıymışın Esther, nasıl çalıştığını görmüşün. bu fotoşopcu konusunada julie ile birlikte ikinizede cevap veriyim :) fotoşop adı üstünde zaten. yani fotoşopun nimetlerinden faydalanmak için önce bi fotoğrafınız olması lazım. sağlam bi fotoğraf olduğu zaman fotoşopun sunduğu o nimetlerin boyutuda artacaktır. ayrıca mehmet turgut'un fotoğraflarına bakınca onun altyapısında neler olduğunu iyi kestirebilmek lazım. fotoğrafın çekildiği platform, modelin makyajı, modeli o psikolojiye sokmak ve değişik ışık denemeleri. örnek bi fotoğraf göstereyim mesela.

http://img8.imageshack.us/img8/6999/haykocepkinbymehmeturgu.jpg

mesela bu fotoğrafta hiç fotoşop yok. inanmazsanız bilmem artık :) ben mehmet turgut'un yalancısıyım. kendi ağzından dinleyelim.

"Bir Hayko Cepkin fotoğrafı vardır mesela. Herkes der ki dünyanın en iyi photoshopu. Halbuki bilmezler ki o fotoğrafta hiç photoshop yok.

O içinde bulunduğu platformun 3 metreye 7 metre bir çuval bezi olduğunu, üzerinde 40 kilo olduğunu ve hayko cepkin’in üzerinde 3.5 saat uğraşılmış grotesk makyaj olduğunu kestirmeleri tabi “o kadar da kimse uğraşmaz ya” deyip, düşünmemelerini gerektirecek bir durum."

chocolate's lover dedi ki...

YAAAAAAAAA....Nası yaaa...Çok kıskandım ben şindi.Hıhhh...
İstanbula gittiğimde onun stüdyosunda fotoğraf çektirmeye karar vermiştim.Sonra kızım saçmalama sen Deniz Akkayamısında öyle güzel, vamp,vampirella çıkacaksın vazgeç bu sevdadan dedim.Vazgeçdim.İyi yapmışım dimi...

stickman dedi ki...

maalesef chocolate's lover iyi yapmamışın :) mehmet turgut beni çekse ben bile güzel çıkarım. kaldı ki siz zaten çok güzelsinizdir eminim buna. mehmet turgun'un stüdyosuna gidip fotoğraf çektirmek imkanı geçtiyse elinize, bunu kullansaydınız keşke :)