3 Ekim 2008 Cuma

sobaları kurdum

ben sıcaklardan şikayet ederken soğuk hava dalgası orospu tokatı gibi patladı yüzümde. orospu tokatı diye bişey mi var? bunu şu an uydurdum :) neyse.. üşüyom abicim ben. hele geceleri öyle bi soğuk oluyo ki. kıçının kılları donar resmen. bende bu sabah itibariyle evi kış moduna sokmaya karar verdim. bodrumdan sobaları ve gerekli alet edevatı çıkardım. odaların düzenini ayarladım ve sobaları kurdum. bu sobanın sıcağı iyi güzel ama işi çok berbat be abicim. bi tek kurması kalsa neyse. bunun bide sürekli kovalarını doldurcan, dökecen, çıkarcan, indircen oooff offf.. yazın bunun bi de 750 kg organik odununu indirdim bodruma. (kış boyunca yukarı taşıyacağımı bildiğim halde yaptım bunu) iyi ki kömürü ben indirmedim. bi de sobalı evde büyüyüpde bi tarafını yakmamış çocuk yoktur. bunlar genelde ufak yanıklardır, biraz su toplar geçer sonra. (bizim bi akrabanın psikopat bi çocuğu vardı, bu sobaya sarılmış bi kere, öküz. baya bildiğin sarılmış. neyseki fazla yanmıyomuş soba, ucuz atlatmış) bununla da bitmiyo tabi. sobadan sızan ve bir kimyacı gibi gururla söylediğimiz "karbonmonoksit"den her kış bi çok aile toplucana can verir. bu kötü yanın tek iyi yanı toptan ölmek, ohh anam öldü babam öldü derdi yok. ondan sonracığıma baca temizlemesi var, silkelemesi var. kömürlük o kadar tozlu ki, yüzüme atkı sarıp giriyorum. ya değilse ağzımın içi, boğazımın deliği bile havadaki kömür tozu oranının yüksekliğinden olsa gerek, simsiyah is oluyo. yukarı çıkıp lavobaya bi tükürüyorum. simsiyah :) atkı çözümünü iyi buldum. atkı koruyo tabi, hiç bişey olmuyo.

sobanın güzel taraflarıda var tabi. bi kere iliklerine kadar, istemediğin kadar ısınırsın. ısınmanın gerçek anlamını öğrenirsin. üstünde kestane pişirirsin, çay yaparsın, ekmek kızartırsın, her boku yaparsın. çamaşır kurutursun, üstünde her daim bi güğüm durur ve sıcak suya erişim kolaylaşır. ufak tefek elinde kalan çöpü içine atıverirsin (yediğin çikolata kağıdı, cebinde kalan ufak fişler, burnunu karıştırıp çıkardığın sümük vb.), kuzinesinde patates pişirirsin, börek pişirirsin nefis olur. mesela bu ilk günün şerefine patatesleri doldurdum içine. pişirdim. yanına peynir offf. koy içine erisin. üstüne baharat. acılı domates sosu..nefis oldu. turşuları yeme zamanı geldiğinde daha da bi nefis olur :)
(biliyorum, az önce küfürleri saydırdın.. banane? umrumda değil. ben patatesimi yemişim arkadaş, ne umrumda olcak)

sobası olmayan arkadaşlar canları böyle şeyler çekerse buyursunlar gelsinler. onlara da yaparız. ama malzemeleri kendiniz getirin lan. ben sobayı kurayım, 750 kg organik odun çekeyim, uğraşayım o kadar, kovaları doldurayım, yakayım, hazırlayım, pişireyim, sizde gelin yiyin. YEK YEA! aş evimi lan burası.

ama sen gel papatyam. sadece gel. ben kendi ellerimle yediririm sana. kestaneleri senin zarif ellerin yorulmasın diye ben soyarım sana. minik minik yediririm. patateslerin sıcağından elin yanmasın diye onlarıda ben soyarım yediririm sana. sonra sarılır uyuruz sıcacık. sobanın yanına kıvrılıveririz kediler gibi. mışıl mışıl. şu inadını bi bıraksanda kavuşsak. bırak artık şu inadı be!

bu arada bizim odadaki soba öyle bi yandı ki, üst demiri kızardı. o an düşündüm ki. buraya sinir olduğun insanları oturtacan. off ne biçim olur. seni kastedmiyorum meleğim, korkma :) sana da sinir oluyorum bazen ama tatlı sinir o. mesela lisede ki resimci ibnesini oturtacan. hakkımı yemişti şerefsiz. evet ben acayip kinciyimdir. 8 sene kadar önce adam bana not konusunda haksızlık etti diye düşündüğüme bak. ama harbiden sokakta karşıma filan çıksa yaşlı filan demeyip dalacam. başka kimi oturtabiliriz? serdar ortaç'ı. kesinlikle onu oturtmalı ve yanışını seyretmeliyiz. yüzünü bastırmalıyız sıcak yüzeye ve o iğrenç sıfatının nasıl eridiğini zevkle izlemeliyiz. sobanın sıcağı başıma vurdu galiba. nerden nere geldim. neyse soba konusuna döneyim.

bu sobayı yakmakda öyle her yiğidin harcı değildir ha. beceri, tecrübe ve dikkat ister. bi de sobayı tanımalısınız. her soba aynı olmaz. insan gibidir bunlar. hepsi ayrı bi çeşitdir. mesela içerdeki sobayla bizim odadaki soba çok farklı karakterlere sahiptir. ikisinede aynı muamaleyi yapamazsınız. sobayla yakınlaşmalısınız. onun ruhunu hissetmelisiniz. huyunu suyunu bilmelisiniz. ya değilse iyi geçinemezsiniz. hep sorun çıkarır size. onu anlamalı, ve alttan almalısınız. sevmelisiniz onu. (ve soba stickman'i ele geçirmiştir. sıcaklığı sayesinde beynini sulandırmış ve ağına düşürmüştür. stickman'in mutfağından bi tıkırtılar gelmektedir... kapamıyacam ben bu parantezi. açık kalsın. papatya filan gelir belki, sonra parantez dışında kalmış olmasın kızcağız. üzülürüm.

8 yorum:

Pilli Cadı dedi ki...

ben de kücükken annem sobada ekmek kizartirdi üzerine de margarin sürerdir bir de peynir off süper olurdu. ben kücüklügümün zevklerini istiyorum yaaaaaaaaaaaaaa


bir de yanik dedin de ben de kücükken ütü yapma meraklisiydim ütüyü koluma yapistirmistim da annem de limon SIKMISTI süper iyi geliyo yaniklara. yani acisini aliyo

çii dedi ki...

sobaya sarılmak ya, hayran kaldım çocuğa... kardeşimde bir banyo sonrası ısınayım derken göbeğini yakmıştı, o zamanlar o kadarmış boyu (:
ama soba iyidr ya... benim de çatıda bir adet maşingam vardı...

jade dedi ki...

ooof o ekmek varya kainatın en mükemmel şeyidir ya.. üzerine biraz tereyağı.. pöööfidişimde an bu gneannemler henüz sobayı kurmamıştı, malesef bu hayalim suya düştü...

ühühüh

stik bize soba kur ulan Allahsız:)

Brc dedi ki...

valla bravo gerçekten o sobayı kurmak zordur.ananemin evinde vardı eskiden bilirim bizde üstünde kestane yapardık bide soba üstünde türk kahveside bir başka olur valla tadından içilmezz

Tuana dedi ki...

Oh valla hayat sana güzel anasını satayım, patatesleri pişir ye ohh ne ala.
Canımı çektirdin valla alacağın olsun :)

godsyndrome dedi ki...

Bu ne arkadaşım ya,patatesin sırası mıydı şimdi ayıp ya,valla ayıp.Soba mı kurayım bu saatte.Bundan sonra patatesler boğazında kalırsa kimin sebep olduğunu biliyorsun. Rumuz:kıskanç okuyucu:))

stickman dedi ki...

pilli cadı biz onu halen yapmaktayız, genelde pazar kahvaltılarında. yanığa limon demek. ilginç. aklımızda bulunsun.

maşinga ilginç isimmiş çii, biz ona kısaca kuzeneli soba diyoruz. yani normal sobanın kuzeni gibi :p (yaptıklarıma inanamıyorum)

kıl payı kaçırdın ekmek kızartmalarını jade. ühühü. bu arada kıl ve ekmek kelimelerini aynı cümle içinde kullanmak zorunda kaldım, özür :P

Brc? soba üstünde türk kahvesi? bunu neden denemedim. denemeliyim.

sana domates turşusu olayını hatırlatırım Tuana. ağzımın suyu akmıştı insafsız :p oh intikamımı aldım senden, rahatladım.

patatesler boğazımızdan büyük bir lezzetle süzüldi godsyndrome. nickini yazmakta acayip zorlanıyorum ama başarıyorum.

evet, üstünden bir aydan fazla zaman geçen konunun yorumlarını nacizane yanıtlamak psikopatça görünebilir ama bunu yapmasam gerçekten içim rahat etmeyecekti. şu an bi huzur kapladı içimi sayın blog yazan insanlar.

cesetizleri dedi ki...

ortak duygular içindeyiz.. :)
dediğin kadar varmış..