22 Temmuz 2009 Çarşamba

"satıcı ve dilenci giremez"

apartmanın girişine "satıcı ve dilenci giremez" diye yazı yapıştırmışlar. öyle yapacağımıza apartmanın girişine ve çevresine işeyerek bölgemizi belli etseydik daha insancıl olurdu bence. tamam yazıyı asanlarda haklı, sürekli şöyle tipler geliyo kapıya, böyle 22-26 yaş arası erkek veya bayan. hepside yeni kurulma aşamasında olan bir vakıf-dernek gibi bi yerlerden geldiklerini ve bunun için 1 liraya sattıkları ufak tefek bişeyleri gösteriyorlar. tabi 1 lira diyince ve karşındaki iyilik meleği gibi gözüken bu genç insanı kırmamak adına alıyosun onu. nasıl olsa 1 lira ya ne olacak. ama günde senin gibi kaç kişiyi kandırdığını düşünsene. deli para var bu işte. günde 300 kapıyı rahat çalarsın. yarısı alsa 150 kağıt. 50 lisi o sattığın şeylerin parası olsa geriye kaldı 100. hangi işten günde 100 lira kazanabilirsin ki :D bi de anketciler var, önce tipine bakıyosun, öğrenci galiba ek gelir olarak anketörlük yapıyo sanıyosun kabul ediyosun ankete katılmayı. anket en fazla 4-5 soru sürüyo ve çantasından diş macunu ve çeşitli bakım setlerini çıkarıyo. elime almak için uzatmışken bir anda kağıda kayıyor gözüm. bana soru sorup doldurur gibi yaptığı kağıt, kullanılmış başka bir kağıdın arkası ve boş :D bu adamların insanları kandırarak yaptığı bu şey ne kadar iğrençte olsa, girişe böyle çok aşağılayıcı bi ifade koymak rahatsız ediyo beni be abicim. ben şimdi gideyimde apartman sakinlerinide toplayarak bahçenin dört köşesine işeyim. buranın bizim bölgemiz olduğunu anlasınlar.

15 yorum:

sizofren peri dedi ki...

işemek cok gzş bir fikirmiş :) koptum yine :)

Zeugma dedi ki...

Ne alakası var yaa Stick?
Assınlar tabii öyle bi yazı..
Bizim apartmanda da var, ne olmuş?
Ne işemesi ya??
Ne alakası var sahi?
:)))

Mizz Oz dedi ki...

lanet olsun cizimle atmaliydin bunu stickman!! ^.^

•düşler kon∫erves¡• dedi ki...

. .hi hi bizim burda da var onlardan :o) ürüyorlar demek. .ya inandırıcı da oluyorlar diyorum sonra gerçek mi acaba yardım !? üzülüyorum kapıyı açmadım diye

Tembel Tösun dedi ki...

O değilde bir satıcı o apartmanda misafirliğe geldiğinde ne olacak? Onu merak ettim birden. Teoride satıcı giremez oraya.

ayci dedi ki...

sizin orda duvara cimene agac dibine ve etrafa isemek serbest miiiiii :O

stickman dedi ki...

Allahda beni kopartsın o zaman şizofren peri

Nası ne alakası var Zeugma :D hiç mi belgesel izlemedin sen bakıyım. Bir çok hayvan bölgelerini işeyerek belirlerler ve başkalarının girmesini önlerler. Her belgeselde en azından bi kere geçer bu söz, duymamış olman imkansız ya :D

gel sen çiz Mizz Oz ohooo öyle herşeyi çizersek işimiz var ya :)

üzülmemelisin düşler konservesi

TT, bak misafirliğe diyosun. yani o anda satıcı olmayacak, misafir olacak. gayet güzel girebilir :)

nerde yasak ki ayci :) dünyanın heryerinde bi çok insan istediği yere işiyor. bi de insanlar bölgelerini belirlemek için yapmıyolar işte, sadece rahatlamak için. insanlar işiyor sokaklara, sadece biz görmüyoruz. mesela senin gündüz yürüdüğün o yollara, gece sarhoşun biri işediyse nerden bileceksin. güneş ışığıyla ıslaklık kurumadıysa tabi. marsta yaşıyomuş gibi konuşmasana dünyalı dostum benim :D

bossa nova dedi ki...

stick sen de oturup işi matematiğe dökmüşsün be ya:) okuma yazma bilmeyen satıcı ve de dilencilerin de var olduğunu düşünürseeeeek bla bla bla..

ayci dedi ki...

ha anladim, cimenlere basmak yasak ama isemek serbest - bir nevi BURAYA BISI YAZAN BISI OLSUN gibi!

evet, ben neden uzayliymisim gibi konustum ki?!
bazen iste, diyorum ki, dünya da uzayin icinde yuvarlanan bir top.

harika gece saat 00:09 ve ben felsefiiiii konusmalar pesindeyim.

kendi kendime kendimi tuhaf buldum bak.

stickman dedi ki...

napıyım yav bossa nova, adamların kazançlarını merak ettim. belkide benim tahminlerimle alakası olmayan sevededir :) okuma yazma bilmeyen satıcı ve dilenciler için özel parmak izi alfabesiyle aynı şeyleri yazmayı düşünebilir apartman sakinleri ama bunların sadece bizim apartmana gelmeyeceğini varsayarsak, daha önce yaşadıkları bazı tecrübelerden sadece o kelimeleri ezberlemiş ve ne anlama geldiğini öğrenmiş olabilirler. birde yasak yazıyosa sanki neye göre yasak, kanunda mı geçiyo :D uymazlarsa tutuklanacaklar mı? bunlar merak ettiğim konular :D

hımm bu felsefi konuşmaya devam etmek isterim ayci, mesela bende düşünüyorum ki, biz kendimize insan diyen canlı türü, dünya üzerinde yaşayan zavallı mikroorganizmalarız. kelimeyi doğru yazdığımdan şüpheliyim ama bu öyle olmadığımız anlamına gelmez. birde başka bizimkine benzer dünyalar varmı ki? yada olsaydı mesela, örneğim marsda normal bizimki gibi bi hayat olsa ne değişirdi ki. anca hava filan atarlardı herhalde, abi marstan kız aldım, yada bis halis mulis marslıyızdır yedi göbekten filan diye. devam ederdim ama zihin sağlığınız için susuyorum. insanız biz ve mükemmel canlılarız, süper hayatımız var ayrıca çok mutluyuz güzel ve yakışıklıyız. ve napıyoruz, suyumuzu tasarruflu kullanıyor, bulaşıkları makinede yıkıyoruz. bende sizleri seviyorum.

ozgurruya dedi ki...

Ben kibarca teşekkür edip mutlu günler diliyorum kapıya gelenlere. Sinirli olduğum günlerde de site yöneticisinden izin alıp almadıklarını soruyorum. Bizim sitenin girişinde de yazıyor "xxx,yyy ve zzz giremez" diye.

stickman dedi ki...

bundan sonra bende o taktiği uygulayım ozgurruya, güzelmiş.

sokratesya dedi ki...

satıcı için empati kurdum da ..
hüzünlendim bi an..

Zeugma dedi ki...

İzlemez olur muyum?
Neden hayvan yerine koyuyorsun milleti sen bakiim onu söyle? :DD
İnsan gibi medenice yazı asmışlar
''Satıcı ve dilenci giremez'' diye.

Hem satıcılara kızıyorsun hem yazı asanlara oğlum? :))
Belgesel mi sandın olayı bir de :D

stickman dedi ki...

evet Zeugma haklısın :D