8 Aralık 2010 Çarşamba

ben yörükmüşüm meğersem

bi önceki yazıda yörüklere değinmiştim. küçüklüğümden beri büyüklerimden duyduğum bişey var. biz yörükmüşüz. evet. babamın dayısı her ne yapsam, -vay yiğidim, tam yörüksün ha... -vay yiğidim işte bir yörük böyle olmalı... -şu bakışlara bak, heyt be, tam yörük bakışı... -heyt dayım be, yörüğün hası hası... -vay yiğidim dünya senin gibi yörük mü görmüş... gel yiğidim yörük. git yiğidim yörük. ya lütfen kusura bakma da dayı nah yörüğüm. belki üç nesil önce yörüktük. haklı olabilirsin. dedemin babası veya onun babası filan. ama ben 24 yıldır aynı yerde yaşıyorum, sen tutmuş bana yörük diyorsun. gerçek yörüklere haksızlık ediyorsun. ayrıca yörük kelimesini bu kadar çok kullanmasam daha iyi. kullandıkça bi yabancılaşıyorum kelimeye. burdan tüm yörüklerimize sevgiler. size ev yaptırmışlar, yerleşik hayata geçirmeye çalışmışlar ama siz kabul etmemişsiniz. aslında olay tam olarak böyle değil. biraz sallamış olabilirim. net hatırlayamadım ama boşverin. yine de helal olsun size. keşke size katılmam mümkün olsaydı ve katılsaydım. ne de olsa benim gibi yörük zor bulunur.

bazen aniden oturduğum yerden kalkıp hemen dışarı çıkmak ve olabildiğince hızlı ve çabuk bi şekilde sanki biri beni kovalıyormuşcasına nereye gittiğimi bitmeden sadece sabit durduğum noktadan uzaklaşmak adına biyerlere gitmek istiyorum ama normal bi gitmek değil bu. hıphızlı gitmek, jet gibi gitmek istiyorum. hiç durmamak sürekli gitmek istiyorum çünkü biliyorum ki durduğum an aslında bi yere gitmemişim gibi hissedeceğim. şu an böyle yapmak istiyorum mesela. çünkü bana bi sıkıntı bastı. bi sinir filan da bastı böyle.

neden bu zamanda doğduğumu merak ediyorum. yani neden 1500 yıl önce doğmamışımda mesela bu yüzyılda doğmuşum. sebep ne? kim hangi gerekçeye göre o zamanda doğuyor? ve o yerde. örneğin neden afrikada filan doğmamışım da burda doğmuşum mesela. neye göre oluyor bu işler, bana bi açıklansın.

bazı bilim çevreleri diyor ki, -insan vucudunun 3'te 2'si sudur... ha siktirin oradan. hayatımda duyduğum en saçma şey. hey allahım ya. ulan bunu iddaa eden bilim adamı, burdan sana sesleniyorum. sen önce kendine bi bak. eline, ayağına, koluna başına bi bak. et kemik deri filan lan. neresi su amina koyyim. salak gerizekalı. ulan bilim insanları, ulan tıp dünyası! yeter artık, o saçma sapan yalanlarınızla insanları kandırmaktan vazgeçin. gergedan herifler!

reha erdem! burdan sana sesleniyorum. filmlerinde neden hep öksüren insan kullanıyosun abi. gerçi bütün filmlerini izlemedim. ama iki filminde gördüm çok öksüren insan. ben nefret ederim öksüren insandan. öksüren ve iki saniyeye bir burnunu çeken insanlara tahammülüm yok. lanet olsun ki yok o insanlara tahammülüm. yok ulan işte yok!

bu dünyada öyle insanlarla aynı havayı soluyoruz ki, çok tuhaf şeyler hissediyorum. mesela pinpon topunu uzaktan bi bardağın içine atıp sokmayı çok büyük bi marifet ve eğlence zanneden insanlar var ve bunları uzun uzun videolara çekiyolar. anaları babaları uyarmıyolarmı bunları. o orospu çocuklarını uyarın. burdan o çocukların ebeveynlerine sesleniyorum. bakın ben gecenin köründe akıllı tv de beş dakika boyunca sizin o gerizekalı çocuklarınızın bardaklara pinpon topu sokuşunu izlemek zorunda değilim. anlaşıldı mı?

kusura bakmayın biraz küfürlü konuştum. aslında açıkca söylemek gerekirse ortalığın amına koydum ama hayatın içinde bişi bu. neyse boşverin. zaten sinirliyim. sıkıntılıyım. dertliyim. tamam artık.

6 yorum:

Göksel dedi ki...

bende yörükmüşüm valla bak öyle diyorlar :D bu arada bana yıllar önce verdiğin bir cevabı şimdi okudum "Göksel senin ismi her görüşümde Göksel hoca aklıma geliyor demişsin" :D şimdi ne alaka bilemedim ama gördüğümü belirtmek için söyleyeyim dedim söylemezsem rahat edemezdim :D

Üfürükten Prenses dedi ki...

benim eşimde yörük,seviyorum ben yörükleri :)

Şirvan dedi ki...

Stickciğim neden 1500 yıl önce dünyaya gelmedim diyorsun ya eğer öyle olsaydı muhtemelen bu dünyada yörük diye bir topluluk olmayacaktı. Zira sen günümüzdeki yörüklerin atası olacaktın ki sen lambayı söndürmek için bile oturduğun yerden kalkmaya üşenen birisin. Nasıl olacaktı da yazın yaylak, kışın kışlak gezecektin? Sanırım sen 1500 yıl önce doğsaydın bir Kızılderili olurdun ve adın da Oturan Boğa falan olurdu:))

takkerman dedi ki...

Ben de mayaları araştırırken fiziksel özelliklerinin tıpatıp bana uyması sebebiyle atalarımın mayalı olduğunu dolayısıyla benim de güney amerikalı olduğumu çıkartmıştım.Ama niyeyse kendimi herhangi bir yere ait hissedemiyorum.Nerelisin diye sorduklarında konyada doğup büyüdüğüm için konyalıyım diyorum ama bir yandan da kendimi mayalı hissediyorum:)Ama mayalıyım diyemiyorum tabii:)Neden başka bir zamanda değil de böyle bir zamanda doğduk sorusu benim de aklıma çok geldi.Ama Bir yandan da aslında şanslı bir zamanda doğmuş olabiliriz.Biz cep telefonlarının,internetin yaygın olmadığı,hatta hiç kullanılmadığı bir zamanı da gördük.Ama bundan sonraki nesil bunlarsız nasıl yaşandığını bile düşünemeyecek..Ben murat kosovayla kaan kuralın beraber maç anlattığı zamanı da gördüm.Ama şimdiki spikerler de murat kosovayı hiç aratmıyolar tabii."bilmiyorum katılacakmısın" "sen de hatırlayacaksın" ve de "az önce de senle konuşmuştuk" gibi murat kosovadan kalan nidalar hala devam etmekte..Ama murat kosova bi başka söylüyodu be abi.Önceki nesil hatırlamaz mesela bunları:)))

Beyrut Yıldırım dedi ki...

la yörü git :):)

eheheh stikcan, sen dursan da için yörür senin:) kanında var bu

stickman dedi ki...

değerli yörük kardeşim Göksel, bi önceki gibi şimdi vereceğim cevabı da yıllar sonra okuyacağını varsayıyorum ki o zamana kadar yerleşik hayata geçersin :p Seni görünce okuldaki Göksel hocanın aklıma gelme sebebi, hayatta tanıdığım ilk Göksel ismindeki kişinin Göksel hoca olmasıdır. Bu karmakarışık açıklamadan sonra tekrar dağlara vurup yörük olursan tabi ki hak veririm sana.

Üfürükten Prenses, eşin yörük olduğuna göre artık sen de yörük sayılırsın. o halde bundan sonra sana Yörük Prenses diyelim. Güzel oldu valla.

Şirvan, bana üşengeç diyene bak hele. sen iyki televizyonu filan icat etmemişin ha. ya değilse kumandasız icat ederdin. sonra da insanlara derdin ki, yahu ne gerek var kumandaya, alın oklavayla değiştirin kanalları :D puahuaha :D

vaay takkerman, bakma benim öyle yörük muhabbeti filan çevirdiğime ya. bende aynen konyada doğup büyüdüğüm için konyalıyım diyorum. aslında bazen ben de bi ara kendimi feci şekilde californialı hissediyodum ya :D konyalısın he, stada takıldıysan belki maç yapmışızdır seninle :) spikerler ve yorumcular konusunda katılıyorum sana. neyse ki her dönemin kendine has isimleri çıkıyor. önce murat muratanoğlu-ismet badem vardı, sonra murat kosova-kaan kural, şimdi ismail şenol-kaan kural-murat muratanoğlu ve az da olsa murat kosova tekrar karışık bi şekilde devam ediyor. hepsini seviyorum. kanal-d döneminden hatırlayamadığım bi kaç isim daha var tabi. osman sakallıoğlu anlatıyordu galiba. hepsine selam olsun ya. uykusuz ama basketbol dolu geceleri geçirdik birlikte. hepsini severiz, hepsi canımızdır.

Beyrut, bana kelime oyunu yapma bak civcivini keser yirim ha! :)