10 Ağustos 2012 Cuma

isim isimdir... bir dursune atasözü

başlıktaki "dursune" kelimesine takılmış olabilirsiniz. hatta; dursune ne lan? bile diyebilirsiniz, normaldir. çünkü alışık olmadığımız hatta çoğunuzun ilk defa şimdi duymuş olabileceği bir isim evet yanlış duymadınız bir isim dursune. geçen gün dursune diye bi kız ismi duyduğumu ve dursune'ler için çok üzüldüğümü twitterda belirtmiştim. dursune'nin anlamını öğrendiğimde ise adeta beynimden vurulmuşa döndüm ve dursune'ler için olan üzüntüm iki katına çıktı. çünkü tdk dursune kardeşlerimiz için çok acayip bi şey söylüyordu. ne mi? işte bu...
 
görüyorsunuz... dursune olmak demek, istenmeyen insan olmak demek. bitmesi istenen insan demek. bundan bi daha olmasın denilen insan demek. ıyy bu ne ya böyle denilen insan demek. yaa bu da doğdu ama napalım artık. neyse bu da son olsun yapcak bişey yok demek. ben dursune kardeşlerimizin içinde bulunduğu bu acı duruma üzülürken bir dursune'den çok ağır bir tepki aldım.

dursune'nin bu tepkisi beni oldukça şaşırtmıştı. ama bu son değildi. dursune beni şaşırtmaya devam ediyordu. ikinci şaşırmam ise kendisinin beni twitterda takip etmemesine rağmen bu sözlerime cevap yazmasıydı. nerden gördü de yazdı diye düşündüm ve anladım ki dursune kendi ismini twitterda aratan garip bir dursune idi. bana; üzülme kardeşim... demesiyle; ben bu dursune ismine alıştım, napalım bizim de kaderimiz buymuş, son olmam isteniyor napalım, boşver üzülme... demek istediğini düşünmüştüm fakat sen kendin için üzül... diye devam etmesinden anladım ki dursune biraz sinirlenmişti bana ve üzülme kardeşim demesi çirkefçe bir yaklaşımdı. hatta sinirini alamamıştı ki başka bişeyler de söylemek istiyordu dursune. durmadı ve söyledi.
acaba bir kez olsun isminin anlamını merak edip sözlüğe bakmayı düşündü mü? doğru ya neden düşünsün. isim isimdir. o an dursune için ciddi anlamda üzülmem gerektiğini anladım. muhtemelen dursune ismine o anlamı benim verdiğimi düşündü. hatta üzüntüm dursune ile kalmadı. ailesi ve yakınları için de üzüldüm ve ismini koyan insanların da ne kadar ileri görüşlü olduğunu anladım. gerçekten mükemmel bir isim koymuşlar çaresizce, gocunmadan, evladımızdır, yavrumuzdur demeden yapmışlar bunu. haklılar. hadi sen de isminin hakkını ver ve son ol be dursune. elinden geleni yap bunun için. hadi be dursune!
(bu yazıdan sonra dursune'ler yardımlaşma ve dayanışma derneğinden bi tepki alırsam hiç şaşırmam. hişşş tamam. diğer dursune'ler sakin olsun) not: insanlara bu şekilde bir yaklaşımda bulunmayı sevmem fakat sen beni sinirlendirdin be dursune.

4 yorum:

Sıfır Onda Sekiz dedi ki...

An itibariyle ben dursune için değil senin için telaşlanmaya başladım. Dursune bu postu görürse seni hiç düşünmeden sadeleştirecek, -man :)

stickman dedi ki...

dünden beri tuhaf bi tedirginlik içindeyim zaten bi de sen korkutma lütfen. dursune'nin abileri olabilmesi ihtimali ve twitterda yapabileceği ikinci bir dursune aramasıyla bu yazıya ulaşma ihtimali tüylerimi ürpertiyor her yarım saatte bir.

rahat yazar dedi ki...

hakkaten fıkra gibi olay Dursune adlı birinden mention gelmesi:)

stickman dedi ki...

her ne kadar isim isimdir mantığında olsa da kendi ismini twitterda arattığına göre o da yolunda gitmeyen bişeyler olduğunun farkında bence ama bunu kabullenmek istemiyor.