20 Ağustos 2007 Pazartesi

Zeki Demirkubuz Türk sinemasının QuantinTarantino'sudur

Geçen akşam aldığım filmlerden biri olan yazgı'yı dün gece izlerken düşmanımın bile başına gelmesini istemediğim bir olayla karşılaştım. 2. cd bozukdu, hiç açmıyordu. Film izlerken insanın başına gelebicek en kötü şeylerden biri. O sinirle küfürümü edip, yarın değiştiririm diyerek sinirli sinirli uyudum. Filmi aldığım yere gittiğimde adam suçu hemen başkasına attı;

-ya bunu kesin bizim eleman çekmiştir, benim çektiğim tıkır tıkır çalışır...

dedi ve yeni bir tane çekti bana. Cd çekilirken bizde film üzerine ufak bi sohbet ediyoruz.

-Zeki Demirkubuz filmlerini seviyosun galiba?
-yok tanımıyorum, bu filmde Engün Günaydın'ı izlemek için aldım.
-diğer filmlerini de şiddetle tavsiye ederim, Zeki Demirkubuz filmlerinde biraz argo çok kullanır, şiddet çok kullanır ama müthişdir filmleri, çok farklı bir bakış açısı var...
-hımm...öyle mi?
-diğer filmlerinide mutlaka izle yani şunu diyim sana, Zeki Demirkubuz Türk sinemasının QuantinTarantino'sudur
-peki, hayırlı işler...
bu gece filmin kalanını da izledikten sonra karar vercem, bu kadar ısrar ettiğine göre vardır bişey...

izledikten sonra edit:
(film hakkında bilgi içerir)
yemişim Tarantinosunu, ne biçim film bu, hiçbir yere varmıyor. Engin Günaydın'ın sahnelerine gülmekten başka hiç bi tad vermedi. Acayip sıkıcı bir adam Musa karakteri. İlk başta kendime benzetmiştim biraz, hiç birşey umrunda değil filan sonra adam abarttı. Hele savcıyla konuşma sahnesi sıcak suyun içinde boğularak ölmek gibi birşey. 5 yıl tutuklu kaldıktan sonra idam cezasından kurtulup kendisini aldatan, iftira atan ve kimden olduğu belirsiz bir çocuğa sahip karısının yanına geri dönüp oturup kanepeye sütlü kahve içiyor. Engin Günaydın'ı farklı bir rolde görüp gülmek istiyorsanız izleyin, ya değilse sakın...vakit kaybı






6 yorum:

şeker dedi ki...

gerçekten konusu çok ilginçmiş filmin
ama yanii adam da annesinin ölümüne bile üzülmeyecek kadar umursamazsa...

2. cdnin bozukluğunun bi daha başına gelmemesini dilerim. gerçekten cinnetlik bir olay :)

www.edasuner.com dedi ki...

Quantini çok severim Zeki beyi tanımıyorum madem tavsiye ettin izlemeliyiz

stickman dedi ki...

yok yok ben tavsiye etmedim, hatta sevmedim bu filmi, cdci tavsiye etti :)

stickman dedi ki...

selam stickman. ben senim. gelecekten sana iki çift laf etmeye geldim. uzatmalı ergenliğin zamanlarında bişiler atıp tutmuşun. keşke engin günaydın gibi bi insanı öncelikle başka yerlerden değil de bu filmde keşfetseydin. filmi o kadar yıl sonra tekrar bu gece izledim. o cdci haklıymış. yazgı dışında c blok ve kader filmlerini izledim sadece ama yazgı için diyebilirim ki zeki demirkubuz burda tam bir tarantino kesilmiş. haklıymış cdci. umarım bu yazıyı zeki demirkubuz ve/veya sevenleri görmemişlerdir çünkü gördülerse senin bir salak olduğunu düşünmüşlerdir ki hakkaten de öyleymişin. necati'nin gömleği ve oturma grubu da bir kenara ayrıca not edilmeli. sayın zeki demirkubuz denk geldi de bu yazıyı okuduysanız vakti zamanında kusura bakmayasın artık. kendine iyi bak stickman. geçen gün bu cdcinin önünden geçtim. kapanmış.

sınav kalemi 1520 dedi ki...

Zeki Demirkubuz filmleri emek ve zaman ister. Anlamayı ve yorumlamayı gerektirir. Öyle tek filmini izleyip atıp tutmakla olmaz. Zaten farkına da farmışsınız. Önce Masumiyet hemen ardından Kader filmini izlemenizi tavsiye ederim. Çoğu filminde bireyin yalnızlığı ve Dostoyevski romanlarındaki o puslu hava vardır. Bi' yere varır filmileri, mesela bireyin iç dünyasına ulaşır. Düşündürür. C-Blok'un afişinde de bulunan o sahildeki sahneyi bi' yorumlayın mesela. Şehrin yuttuğu insan... O betonarmenin içinde görmeyi duymayı konuşmayı unutuyoruz. Ve dip not: Son filmi Yeraltı zirvedir. Engin Günaydın harika oynamıştır.

stickman dedi ki...

sınav kalemi 1520, son derece haklısın, bütün dediklerine katılıyorum. sonuçta bu filmi izlerken uzatmalı ergenlik yaşayan 20 yaşında bi insandım. zeki demirkubuz filmlerini anlayabilecek olgunlukta değildim. acayip kafalar yaşıyordum. sonra geçti tabi. ilk filminden başlayıp sırayla bütün filmleri izledim zeki demirkubuz'un. sadece kıskanmak filmini henüz izlemedim. bu gece de bi film izlesem diye düşünüyordum. en iyisi onu izleyim. zeki demirkubuz yeni bi film çekse de izlesek diye bekler dururum her an.