26 Mayıs 2009 Salı

DANTELLİ DÜDÜKLÜ TENCERE

yine odamda hayatın sırrını çözmeye çalışırken, (tıpkı kurşun kalemle çözülmüş bi bulmacayı hafifçe silip, tükenmez kalemle tekrar çözmek gibi) (yada bugünün gazatesinden cevaplara bakarak dünkü bulmacayı çözmek gibi) mutfaktaki, tel yerine camları olan yüksek tel dolabın üstündeki buhar basınçlı, tek tıklamalı düdükdü tencereyi daha kolay ulaşılabilir bi yere koyma isteğim tutmasın mı? tutsun mu tutmasın mı? tutmadı tabi. annem istedi. sanırım akşama sadece düdüklü tencerede pişmesi olağan bi yemek var. neyse, gittim mutfağa tam indiriyodum düdüklüyü, hoooop ayağım kaymasın mı? kaysın mı kaymasın mı? kaymadı tabi. sadece şöyle ufak bi heycan olsun istedim. endişe istedim. "-allaaaaah düştü valla bu salak..." diyen olduysa, ki var öyle bi kaç kendini bilmez, biliyorum. çok fena yanılıyolar. nah düşerim.

heh işte, tam uzandım alıyom düdüklüyü, üstündeki, kenarları dantelli örtüyle göz göze geldim. onun kesin egzantirik bi adı vardır ama banane. benim için kıyısı köşesi dantelli örtü. sallandı biraz, düşecek diye endişelendim ama düşmedi. bu ufak kaos ortamı sonrasında eski günler geldi aklıma. şu televizyon başına en az iki dantel düşen günler. gerçi o zamanlar bu kadar çok televizyon yoktu. her evde bi tane. bi tek teyzemgilde iki tane vardı. eniştem elektronik delisi olduğu için, o zamanlar çok ilginç 37 ekran bi tv bulmuştu bi yerlerden. önünde güneş gözlüğü camı gibi kocaman açılıp kapanabilen bi kapağı vardı. ben hep onu kapatıp izlerdim. o tv'yi çok sevmemin nedeni oval bi yapısı olduğu için üzerinde dantel duramamasıydı. evet lanet olsun o çılgın günler gelmişti bi kere aklıma. hiç kullanmadığımız o teybin üstünde uzun ve altında ondan daha uzun danteller vardı. çevremdeki bütün kadınların dantel psikopatına bağladığı günlerdi. lan okulda derste bile öğretmen dantel örerdi ya. ben sürekli birilerine dantel modeli almaya vermeye gönderilirdim. dantelli iç çamaşırların icadınında o dönemde olduğuna dair şüphelerim var. belki daha öncede vardır bilmiyorum. hayır asacak yer bulamadık külot ve sütyene dikelim diye düşünmüştür bulan kişi. öyle düşündüm.

ben bi de bu külot, atlet ve sütyen kelimelerini kullanmayı pek sevmiyom. genel olarak iç çamaşırı diyim, tahrik olmayım bari diyorum ama o da saçma geliyo. iç çamaşırı ne lan? hayır, diğerleri de dış çamaşırı mı? mesela mont? en dış çamaşır. kazak? orta çamaşır. bot, ayakkabı? alt çamaşır... nerden çıktım nere geldim. bazı adamlar vardır böyle. bi konuyu anlatmaya başlayıp bi cümle söylerler ama sonra o konu dışında herşeyi anlatırlar. ne diyodum ben. dantel mi? he işte. lan o evde nası yaşıyoduk biz. düşen dantelleri yerine koymaktan gına gelmişti. bi süre hiç gitmedi o gına. annem dantelden küçük bi ev ördü ona. gına bi süre orda yaşadı.

bi de annemle beraber ev oturmalarına giderdim mal gibi. çocukluk herhalde niye gidiyodum ki. ev oturması lafı da ilginçtir ya. "ev oturması" hehe. çok ilginç kelime kalıpları var hayatımızda. bu gittiğimiz evlerde otururduk evet. çünkü yürümek imkansız gibi bişeydi. elini sallasan dantele çarpar, ayağını kaldırsan mutlaka bi dantel devirirdin.

mesela; gittiğimiz bi evde gördüğüm manzara, psikolojimde derin izler bırakmıştır. ne mi? bi sürahi ve bardak düşünün. evet, gayet normal buraya kadar. hepimiz su içen insanlarız. ama o surahinin altında bi sehpa vardı. tabi sehbanın üstünde dantel. onun üstünde genişçe bir cam tabak. cam tabağın üstünde bir dantel daha. bunun üstünde sürahi. sürahinin üstünde dantel. yine aynı şekilde, bardağın altında, cam çay tabaklarının biraz genişi, hemen üstünde, küçük bi iğne oyası diye tabir edilen dantel. üstünde işlemeli kesme bir su bardağı. bunun üstünde bir küçük bir dantel daha. ve bütün bunların altında ezilen çocukluğum, susamışlığım... (cidden böyleydi, abartmıyorum)

şimdi sorarım size, hangi çocuk bu şartlar altında su içmeyi göze alabilir? korktum. az önce yediğim çikolatalı dandik ıslak kekin ağzımda bıraktığı yanma hissine rağmen içemedim suyu. korkuyordum... ağladım... koşarak çıktım o evden ve hiç çaktırmadım ağladığımı. yüzümü çevirerek, -ben maç yapıcam dışarda... dedim. ve dönemin modası o minik cırt cırtlı spor ayakkabılarımı giydim. cırt cırtlarını çekmeden en yakın sokak çeşmesinde aldım soluğu. kana kana su içtim. su içtim. su içtim. içtim su.

14 yorum:

Siminya dedi ki...

ya valla yazını henüz okumadım, dayanamadım o izleyici resmine :))) dahiyanee müthiş bayıldım lan helal haha zviziyetzki blublu

eğreltiotu dedi ki...

haha bayıldım resme avatar yapabilir miyim :D:D:D

eğreltiotu dedi ki...

ayy ben bi de hiç bi erkeğin iğne oyası diye bi cüml kurduğunu görmemiştim bak ben de ilk kez kuruorum :D:D

•düşler kon∫erves¡• dedi ki...

.. .ha ha o dantel rivayeti herkesin sorusu. .kim ne diye ne amaçla çıkartmıştır. .gerçi amacı bellidir :o) küçük çocukların korkulu rüyası.. büyüklere ise temizleme eziyeti . .bir de kolalanır onlar dümdüz beyaz dursun diye :o) tanrm tanrım

ziggytheking dedi ki...

la dedim bi an 958 izleyici nasıl olmuş! korktum valla. bir de o dantelleri kaldırınca altında dantelin deseninin tersi toz olur. o deseni görünce üç gün yiyip içemedim ben :)

Zulapha Kaphali Iku dedi ki...

izleyici kitlesine, banner'ina, yazina her biseyine bayildim yaaaa..bi ara benim blogada el atsan ne buyuk sevap islersin :)))

::puck-robin:: dedi ki...

izleyici kütlesi şahane olmuş :D
ya ben ilkokuldayken yakamız danteldi hem de kolalı!
bu ne demek!
bu şu demek: kolalı kaskatı dantel yakalar sağa sola döndükçe boynu keser demek!
yüzyılın işkence aleti dantel!

senaaaaa dedi ki...

geçen pazar sevgili ve kardeşiyle oyuncak müzesine gittik, uzay gemileri, astronotlar ve robotlar için ayrı bi oda yapmışlar. oyuncaklardan biri çok ilginç; bir çocuk fotoğrafı var siyah beyaz, çocuğun oyuncak bir uçan dairesi var, bir de çocuğun babannesinin fotoğrafı var, babanne uçan daireye dantelden kılıf örmüş güzelce, eskimesin diye. yaaaa yaaa

Ah Mine'l Aşk dedi ki...

Bi arkadaşın annesi var. Evi aynen tarif ettiğiniz gibi. Tuvaletteki aynanın önünde bile dantel var. Hadi tv başında sehbada falan olabilir desek ama tuvalette ne işi var canına yandıgımın dantelinin. Geçen bi baktım çay içtiğimiz demliğin üzerinde bi dantel. Neymiş çay soğumiycakmış.
Kadın 24 saat dantel ve elişiyle meşgul. Yakında çocuklarına ev araba yazlık filan örerse hiç şaşırmam. Bi onlar kaldı örmediği.
Kaleminize sağlık.

Wilwarin dedi ki...

Ben hiçbişey örtmicem evime öle dıpıdızlak kalsın =)
Çok keyifli bi yazıydı teşekkürler! =)

yejades dedi ki...

temanı sevmdim adamım :D böyle zenci rapçi havası var :D pislik maaaann! :D ey gidi artık o dantellerden de kalmadı yeni yetme gelinler ay kullanmamm o şeyleri diyip modaya uygun(muş) şeyleri koyuyorlar... bildiğin kumaş bezleri işte :D ben evimde dantel kullanmaya karar verdim şu vakit :D el emeği göz nurları yaw ... herkes yapamaz :D ben yapımıyorum misal :D annem çeyizime yaparsa kullanırım :D

cesetizleri dedi ki...

ovoovoovv bayıldım lan valla ne güzel bir yazı bu böyle. hepimize tercüman oldun adeta..
sen çok yaşa.
annem hala evlenirken bir sandık dolusu danteli yanımda götüreceğimi sanıyor. yanılıyor..

cesetizleri dedi ki...

ana bu izleyici şeysini daha şimdi gördüm..
helal be :D süper olmuş..
biz de mi yapsak ki :D

stickman dedi ki...

hehe saol siminciğim :)

napıyım eğreltiotu ya, küçükken beynimize yerleşmiş işte iğne oyası, olmasını bende istemezdim ama napıyım. fotoğrafıda avatar olarak kullanabilirsin tabi istiyosan :)

vauuvv kolalama filan biliyosun düşler konservesi, az çekmemişin sende yoldaş :D

ziggytheking, korkma adamım hepsi benim onların :D umarım bi daha dantel tozlarıyla karşılaşmazsın.

teşekkürler Zulapha Kaphali Iku. senin blog ii ya, valla. renkler filan konseptinle uyumlu bence. bak konsept dedim. boş değilim bu konularda :p

saol puck. o boyun kesen yakalardan çok çektik hepimiz yav. valla acısını hissettim şu an boynumda.

puahuaha :D uçan daireye dantelden kılıf hee. bütün o uzaylı ve ileri teknolojiyi alıp götüren bi hamle bu sena ya :) babanne çok ağır vurmuş.

saol Ah Mine'l Aşk, senin söylediğinden sonra kendimi şanslı hissettim. tuvalette dantel ne demek ya. ilerde dantelden tuvalet kağıdı yapmaya kadar gidebilir o iş. korkutucu.

sadelik güzeldir Wilwarin. en iyisi. bu yazılar, sizler okudukça güzel efenim. çok büyük laf ettim az önce :p

yejades :D şu temadan nasıl zenci, hiphop kültürü ve rapçi havası çıkarıyosunuz allah aşkına bana da söyle :D hadi öncekinde basketbol falan filan tamam diyodum :D neyse şu en alttaki fotoğrafımdan çıkarılabilir biraz tamam kabul ediyorum. sen o dantelleri 1 ay kullanda görüyüm seni. her temizlikte kaldır, altısını sil, kolala bilmem ne. boşver.

saol ces annene bu fikrini alıştıra alıştıra söyle, o kadar örmüş kadın, bi anda şoka sokma onu. bi de yaparsan bu izleyici şeysini, dantelden yap :p