9 Kasım 2007 Cuma

Ölümcül tesbih 3

Üniversiteden verdikleri hantal, hödük, dandik ve hiç kullanmadığım 2004-2005 öğretim yılı ajandasına yazıyorum bu yazıları. Şimdi iki saat bilgisayarı aç, yok bloggera gir filan...kim uğraşcak. Zaten bilgisayar dandik, iki saatte zor açılıyo. Bilgisayarı açık bulduğum bi anda girerim bloguma. Rotringimide bulamadım. Galiba annem kuruboya kalemlerimle birlikte poşete koymuş. (şu sıralar kuruboyalarla bişiler çizip boyuyorum?!?!) Ama kardeşim uyuyo, ses olur uyanır diye dokunamıyorum o çızırtılı eczane poşetine...Siyah bi pilot buldum, onunla yazıyom. Hem contrastı daha yüksek hemde daha havalı hissediyorum kendimi.

Ajandaya tersten başladım. Çünkü düz başlasaydım her açtığımda o birinci sayfadaki "Öğrencinin adı...soyadı bölümünü görmek zorunda kalacaktım. Vakti zamanında da sanki ajandayı kullanacakmışım gibi özene bezene doldurmuştum. Yok ya, yanlış hatırlamışım, şimdi baktım da, sadece adımı ve numaramı yazmışım. Üstelik iğrenç bi yazıyla. Şimdi fark ettim. Aslında bu kalem siyah diilmiş. Çok koyu bi lacivert. Ama siyaha çalıyo gibi sanki.

Neyse, dün akşam hiç ortak yönümün olmadığı misafirler geleceği için dışarı çıkmak istedim. Aslında biraz zorunda kaldım. Kurtuluşu sinemada gördüm. Beni 6 ytlemden ettiler. Allahtan sinemada halk günüydü, yoksa 7 olurdu. + tramvay ücreti (-cimri değilim, gelirim olmadığı için aşırı tutumlu davranıyorum sadece :) iki film arasında kalmıştım. Ölümcül Deney 3 mü? yoksa Testere 4 mü? Beyaz perdeden puanlarına baktım, Ölümcül deney 9,1 Testere 8,5 almış. Son ana kadar karar veremedim. En sonunda Ölümcül Deney de karar kıldım.
Film saati geldiğinde gittim baktım en küçük, en dandik salona atmışlar beni. Salona girdiğimde sadece bir kişi vardı. 45-50 yaşlarında, tesbih çeken ve tesbihin boncukları ŞAAKK!..ŞAAKK!... diye ses çıkaran ve tam benim yerimin yanındaki koltuğa oturmuş bir kişi. gittim, selam verdim ve oturdum yerime. Adam sinemada tek kişi olmanın verdiği rahatlıkla yayılmış iyice, ben gelince toparlandı.

-Selamün aleyküm abi!..
aleyküm selam
.... .... ....
-Bizi de küçük salona atmışlar ya...cıks cıks cıks
öyle mi?
-Öyle abi, baksana ekran bile küçücük. Bilseydim öbür filme giderdim.
öbür film?
-Testere
heaa, ben izledim onu.
-Nasıldı? öncekilere göre filan?
çok saçma, yaaani yok adam ölmüş filan...onu alıyo yok bilmem ne...amaan sevmedim.
-Hmm...önceki filmleri izledin mi?
yok yavv izlemedim. iyi ki de izlememişim ne o öyle
-Hımm hımmm...pek kimse gelmedi ya, zaten ekran küçük ben şöyle bi kaç sıra öne geçicem, hadi eyvallah
eyvallah

film başladı, 7-8 kişi filan var. Arkalardan bi yerden tesbih sesi geliyo. Film sırasında bu adam yine tesbihe sarıldı yani. İyiki yanından kalkmışım. Filmin sessiz yerlerinde adeta bir kırbaç sesi gibi yankılanıyodu salonda bu ses. Film sırasında ben yanında olsaydım ve o tesbihi çekmeye devam etseydi, istenmeyen olaylar yaşanabilirdi. Şimdiye kadar telefonla mesajlaşan, bağıra bağıra telefonla ve yanındakiyle konuşan çok yaratık görmüştüm. İşte bu da yeni bi tür. Aman görürseniz yanından uzaklaşın.

Filme gelecek olursaaaak, güzeldi. Özellikle filmin başları oldukça heycanlandırıcı ve vauuuv, offf, ahaa dedirticiydi. Bu tarzdan hoşlananlara tavsiye ederim. Ayrıca film öyle bi bitiyoki kesinlikle devamı çekilecekmiş izlenimi veriyo. Yada bana öyle geliyo. iyi seyirler. tesbihe dikkat.

6 yorum:

* a Y Ş e * dedi ki...

oo size AcAndA mı veRiolAR .. iyimiş!!
bizze bi dosyAylA kıytıRık 1 kAlem veRiolAr bide 10 ytl kıRtAsiye pARAsı veRiyoRuz yAni
hAttA dAlgA konusuduR.. AA 1o ytl lik kAlemimi yeRe düşüRdüm!!!

Iraz dedi ki...

aman yarabbi - sinemada tesbih sesi. iskence gibi olsa gerek!

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

çok iyimiş ya :D
ilginç bi tip olsa gerek .sinema ortasında elinde tesbih çeken bi adam hemen akla kro kavramını getiriyor burdan ne kadar doğru olur bu izlenime kapılmak bilemicem ama adam kurtlar vadisine falan değilde testereye neyim gidiyo yuhaha bide 4.süne gidiyo :D
illa gülüyorum ben buraya girince bea.

şeker dedi ki...

yaff çok ilginç bi adam izlenimi uyandırdı bende. böle kro görünümlü kültür mantarı gibi bi şey. hatta sinemadaki hayalet gibi... hani demiş ya "heaa ben izledim onu" adam sinemaya sabah girip akşam çıkıyormuş gibi hissettm... anladınız siz onu :D
elindeki tesbih de sinir eder kesin. alıp kafasına geçirseydin :D

FZ dedi ki...

Tramvay..... Konya daydın değil mi? Hangi sinemaya gittin? Orada bolca var o tesbihlilerden

stickman dedi ki...

hehe sende çok çektin galiba tramvaydan FZ. evet Konyadayım, Kule Sitedeki sinemaya gittim. Var ama eskisi kadar yok o tesbihlilerden ben uzuuun zamandır ilk defa görüyom mesela :)

Ayşe biz 20 ytl vermiştik ama kırtasiye parası :p Ama o hantal ajandayı yanında taşıyamıyosun yani pek bi işe yaramıyo, bide üstünde ismimiz yazan artis bi kalem veriyolardı :p çatla sen :p

Iraz valla aynen öyle, işkence gibi, filme konsantre olamıyosun ya bi türlü

psiko, birinin buraya giripde gülmeden çıkamaması mümkün mü ya :)

valla çok doğru tesbit şeker , kro ama entellektüel kro. Bi de sinema eleştirmeni tipi var biraz. Yani tesbih olmasa, rahatca bi sinema eleştiri programı yapacak potansiyel var adamda.