29 Ocak 2010 Cuma

aşıklar ve şehirler

aşıksan, yaşadığın şehire illa ki "bu şehir" diyeceksin. sevdiceğin başka şehirdeyse oraya da "o şehir" diyeceksin. şehir ismi vermeyeceksin. istanbul-ankara-izmir gibi şehirlerdeysen yada ne bileyim böyle kendine has bi havası olan şehirlerdeysen iyi yine. şehir ismi kullanılabilir o zaman. mesela istanbul gibi sevdim seni, yeditepe'nin canı cehenneme diyebilirsin. yada ankaranın soğukluğunu hissetmez oldum senin sıcaklığında, aangaraa gooçççuuuum dersin. ama van'da yaşıyosan mesela, van gibi sevdim seni denmez kıza. burdur, bilecik, bartın, çankırı... olmaz bu şehirler. (ki burda yaşayan arkadaşları tenzih ederim)

hele ilçede yaşıyosan daha fena. misal, içeri çumra seni seveli dışarı çumra oldu diyemezsin. denmez. veya kulu aşkından yanıyor, kulu'da kulun olayım hiç denmez. en kötüsü de şereflikoçhisar'da yaşamak olsa gerek. düşünmesi bile korkunç.

bi de aşık olduğunda bazı durumlarda yaşadığın şehirden bi arkadaşınmış gibi bahsedeceksin. onu bi kişiliğe büründüreceksin. o böyleydi ben böyleydim, beraber şunu bunu yapardık diyeceksin. sonra ikimiz de çok değiştik diyeceksin. şehri adeta bi bedene büründüreceksin. sonra çekeceksin karşına şehri, şehirle konuşacaksın :p

resim

13 yorum:

Beyrut Fatoş dedi ki...

şehir şehir gezdiğim şu günlerde gülmekten yerlere attım kendimi :)

bossa nova dedi ki...

Şehirleri şiirlere değil şiirleri şehirlere katmak lazım!! Bu da benim özlü politikacı sözüm olsun hehe:D

I believe, i can fly dedi ki...

aha da psikopata bağladığımın resmidir bu da diceksin hatta

Lulu dedi ki...

Gerçek aşıkların şehir adlarını kullanarak edebiyat yapmaya ihtiyacı yoktur.Onlar aşklarının bedelini bazen canlarıyla öderler.Öyle ki aşk hikayeleri halk efsanesi haline gelir ve aşklarının yaşandığı yere isim olur(Bkz. Van Akdamar adasının ismini aldığı halk efsanesi).

*kelime jonglörü* dedi ki...

Dediklerini seviyorum stickman.

esra cankas dedi ki...

ya harika olmuş:)

Adsız dedi ki...

yalnızlık kana karışmış sende :)

cerrah dedi ki...

Biraz alakasız belki ama şöyle de bir söz var:
"Büyük şehirde aşklar küçük olur."
:)

stickman dedi ki...

ah be fatoşum duruyosun duruyosun sonra bi düşüyosun yollara, fatoşla gezelim görelim, fatoşla güzel anadolu, fatoşla köylerimiz ve yörelerimiz tarzı program fikirleri gelişiyo kafamda :D fatoş firarda :p

bossa nova, seninki biraz; ben konuşmam yaşarım, lafla peynir gemisi yürümez arkadaş, gemi aslanlığı yapmaya gerek yok tarzında. o da iyi, o da güzel :)

I believe, i can fly böyle durumlarda zaten idrak edemiyosun ki içinde bulunduğun durumu. o farkındalığa varmak zor biraz :)

ama Lulu ya :( yine bilgi birikiminle ezdin beni. ben bilmiyodum ki o olayı. bilsem hiç van dermiyim. van diyen dilim kopsun. üstelik güzel kedileri olan bi şehrimizdir. lanet olsun bana :p artvin?

ya *kelime jonglörü*, o nasıl güzel bi cümledir öyle. valla pek sevindim. seninde saçların güzel.

biliyorum esra ;) teşekkürler :p

öyle mi diyosun adsız, bu yazıdan direkt o çıkmaz aslında ama biraz dolaylı gidince olabilir. hımmm evet şehir diyor, ordan konuş diyor falan evet yalnızlık etkisiyle olaya geniş açıdan bakabilmiş, uzaktan iyi görmüş durumu ve bu tespitler çıkmış :) doğrudur adsızcığım. öyle valla.

o sözü ilk defa duyuyorum cerrah. henüz pek idrak edebilmiş değilim ama biraz tırt bi söz gibi sanki. ama emin değilim. kapsamlı incelemek lazım. amaaan kim uğraşacak boşver.

Lulu dedi ki...

Stickcim seni ezmek gibi bir niyetim yoktu:)Anlatmak istediğim şey ancak gerçek aşkların kalıcı ve adının anılmaya değer olduğuydu.Van rastgeldi de o efsaneyi hatırladım.Yoksa zaten yeryüzünün bir çok yerine ad olmuş gerçek aşklar yaşanmıştır mutlaka.Tabii bir de sözler davranışlarla desteklenmedikçe aşklar da yalan oluyor be canım ne yaparsın?

stickman dedi ki...

kıyamazsın ki zaten demi :) ehihih. ben zaten böyle VAN! diyince komik olur diye dedim :) ayrıca son cümlene ölümüne katılıyorum.

*kelime jonglörü* dedi ki...

Seni seviyorum diyecektim ne diyor be bu salak blogta bile asılıyorlar be yuh deme ihtimaline karşı demedim.O yüzden nasılsa dediklerinden biliyorum ben seni diye dediklerini seviyorum dedim.Ben de bir saçlarımı seviyorum zaten.Teşekkürler:)

M£LİN A. dedi ki...

belki biraz geç kaldım yorum yazmak için ama anca yazabildim işte :) neyse bence biraz haksızlık ediyorsun bu şehirle kendini özleştirme aşıkken gayet olağan birşey sen bulutlusun diye hava bulutsu sanırsın eee yaşadığın yeri de kendin gibi melankolik bulman normal bence hem biraz da sanat kaygısı var galiba:)