21 Şubat 2008 Perşembe

EEG (beyin elektrosu)

Acil...den devam;
hastaneden eve geldikten sonraki 4-5 gün boyunca baş ağrısının geçmemesi, yorgunluk, uykusuzluk, uyuşukluk, iştahsızlık ve mide bulantısının devam etmesi (show tv haberlerinde çıkan, kafasını yere vurduktan 3 hafta sonra beyin kanamasından ölen kız haberi) gibi beni tırstıran etkiler üzerine yeniden doktora gitmeye karar verdim.

aksilikler sisilesi, doktorun gelmemesi, sıra alınamaması, araya haftasonunun girmesi gibi etkenler yüzünden istediğim doktora bi 4-5 gün sonra ulaşabildim.

merhaba
merhaba, şikayetiniz nedir?
bana böyle böyle oldu, sonra şöyle şöyle oldu.
hımm, bakalım filmlere, hmm...bişey gözükmüyo ama
ama beynim gözükmüyo orda? beynimde bişey varsa hadi?
dışında bi ezilme, bi kanama filan bişey oldu mu?
ı ıh, olmadı
tamam o zaman, dışında olmadıysa içinde hiç olmaz zaten
ilginç...
hangi ilaçlar verildi?
onlar, şunlar, bunlar...
ne kadar kullandınız?
3 gün içtim, baktım bi işe yaramıyo bıraktım, zaten midemi ağrıtıyodu.
hımm, nörolojik bişi gözükmüyo ama, baygınlık ve titreme ne kadar sürdü?
baygınlık 2 dk filan, hastaneye gelene kadar da titredim 10-15 dk.
bişeye filan mu üzüldünüz? stress filan mı var?
Stres, üzüntü titremelere sebep olabilir.
ııı..hı? beyin taraması filan bişi yapsak?
dediğim gibi nörolojik bişi gözükmüyo ama bi beyin elektrosu çektirelim, içimiz rahat olsun.
tamam, çok süper olur. teşekkürler.

eeg vaaar
EEG, yeni bina -1'e gidin. geçmiş olsun.
saol, gidelim stick.

Merhaba, bana EEG çeker misiniz?
ayıb ettin, çekeriz. yarın 3'de gel çekelim. Ama üç şartım var!
banyo yap (tamam)
saçına jöle sürme (aah bu olmaz işte, jölesiz bi gün? ı ıh. düşünemiyorum. hangi saça hangi jöle, bere altından göremiyosun tabi haklısın, hayatımda jöle sürmemiş bi adamım)
tok gel. (tamam, ayı gibi yirim)

yarın saat 3
merhaba, banyo yaptım miss gibi pamuk oldum, jöle sürmedim (
için için yanıyorum, nası sürmem) ayı gibi yidim. hadi çekelim.
makina soğuk! hehe, şaka şaka, ufak bi elektrik problemi var, biraz bekletcez sizi.
ooohooo daha geldiğim an makinalar hissetti beni, tedirgin oldular. aletler tamamen bozulabilir.

... ... yarım saat sonra... ... ... (yarım saat hastane kolidoru izlenir, gelen geçene bakılır, alet edevat incelenir, bina yapısında problemler aranır, etrafta gizli kamera aranır, düşünülür)

siz buyrun!!!
aha, geldim.
İçeri geçip sarı tabureye oturun, beni bekleyin. bilgisayarı kurcalamayın.
tamam.

gittim sarı tabureye oturdum. içerdeki aynayı
(hani yatak odalarında filan olur ya öyle ayna), porçöz ve çok sayıdaki peçetenin sırrını çözmeye çalışıyodum. Görevli geldi.

adın ne ablam?
stickman
solak mısın?
ı ıh sağ.
burcun ne?
başak.
hobilerin?
hı? boş zamanlarımda beyin elektrosu çektirmeye bayılırım.

şimdi şöyle oturun, arkanızı dönün.
(
nee? bi de uzanıyım şuraya çıplak?) tamam.

kabloları kafama takmaktadır...

-bilseydim saçımı kazıyıp gelirdim, sorun olmazdı yani benim için.
yok gerek yok sizinkisi ideal, benim gibi uzun saçlı olanlarda ve çok kısa olanlarda problem yaşıyoruz biraz.
-o krem gibi şey nedir, o ince kablolardan küçük voltda elektrik mi verceksiniz bana?
hayır, o krem iletken bi madde, kabloları kafanıza tutturuyoruz onunla., beyninizdeki elektrik dalgalarını bilgisayara aktarıyor, hiç bir yan etkisi, radyasyonu filan yok.
-hımm, iyiymiş. kulak memelerimede bişiler sıkıştırdı. bak bu olmadı ama dedim içimden.
şimdi yatağa yatın ve rahat olun.

(sanırım ordaki ayna, porçöz ve peçetelerin sırrını çözmüştüm, bu jel kafamda kuruyacaktı ve ben porçözle temizlicektim ama asla böyle bişey yapmazdım tabi)

yatağa yatınca kendimi elektrikli sandalyeye oturtulmuş gibi hissettim. çok pis bişeymiş o elektrikli sandalye. prison break'de Lincoln'un idam edileceği sahne geldi aklıma. korkmuyodum ama rahat da değilim. Odanın ışıklarını söndürdü. Kapkaranlık oldu. gözlerimi açıp kapatmamı istedi. sonra tamemen kapatmamı ve ikinci bir emre kadar derin nefes alıp vermemi söyledi. uzun süre derin nefes alıp vermek yorucu oluyo. bi 5 dk sonra normal nefes alabileceğimi söyledi. gözümün üstündeki ışık değişik aralıklarla ve giderek yükselen bi hızla yanıp sönüyodu. ışık o kadar güçlü ki gözüm kapalı olmasına rağmen çok rahatsız edici oluyo. bu olay sanırım bi 25-30 dk kadar sürdü. acaba neler düşündüğüme bakabiliyolar mıydı, endişelendim, hemen başka başka şeylerde düşündüm, saçma sapan şeyler düşündüm aleti zorlamak için ama bunlara gerek yoktu, aletin oldukça zorlanması için yeterli bi düşünce vardı zaten. sonra kalktım. görevli, kafamdaki kabloların hepsini sıkıca tuttu ve caaart diye çekti. :)

-sonuçları şu gün şu saatde alabilirsiniz.
teşekkürler.

o aynanın karşısına geçip kafama baktım, kulak memelerimin şekli değişmiş, saçım birbirine girmiş, sürülen jeller kurumuş. ordaki peçetelerle biraz temizledim eve gelip yıkadım bişi kalmadı. işte sonuçlarda aşşaada. klinik bilgiyi yanlış yazmışlar aslında, ben sadece baygınlık 2 dk filan sürmüş demiştim, titreme baygınlıktan ayrı olarak 15 dk rahat sürmütü. (o ne biçim bişeydir öyle, vucudu kontrol edememek, zangur zungur, manyak bişey)











şimdi sorarım size, hanginizin zemin ritmi yaşına göre iyi gelişmiş parietooksipital alfa dalgalarından oluşmaktadır? hanginizin? gözümü açınca bloke oluyo tabi, bi halta yaramıyo yani, orası ayrı. Ama gözüm kapalıyken parietooksipital alfa dalgalarında rakipsizimdir, bak kapatırım ha gözümü!

hiperventilasyon ve fotik stimülasyon bi etkide bulunmamışım. Bugüne kadar yapmadım bunu, bu günden sonra da yapmam zaten. bana yakışmaz öyle şeyler yapmak. Hayatta en nefret ettiğim şeydir zaten hiperventilasyon ve fotik stimülasyon etkilerde bulunmak, ne ayıp bişey. (raporun ilk sayfası hariç diğer sayfaları kandilli rasathanesinden çıkmış gibi)
sonuçları aldığım gün doktor hastanede olmadığından gösterememiştim. Daha da göstermiş değilim. Kar buz duruyo dışarda kim gitcek? giderken kayıp düşüp kafayı mı kırayım. Zaten normal yazıyo.
Hiperventilasyon ve fotik stimülasyon bi etkide de bulunmamışım. e daha ne olsun.

6 yorum:

Iraz dedi ki...

hastene ortamlarindan cikabildigim yok, o kadar bolum gezip tetkikler yaptiriyoruz ama abi sen olayi oyle guzel yazmissin ki cok guldum..

porcozle pecete temizlemek icin ha? : ))))

Ersin ÖLMEZ dedi ki...

"- hobilerin?

- hı? boş zamanlarımda beyin elektrosu çektirmeye bayılırım."

:) huhuhu

sheker dedi ki...

tüh hazır sonuçlar falan da burda duruyorken ben aslında yorumlardım sana ama malesef daha doktor değilim :D

banadair_berrin dedi ki...

çok geçmiş olsun Ahmet..
sakın kendini ihmal etme..umarım ciddi bir şey cıkmaz..
baş dönmesinin çok çeşitli nedenleri olabilir..bunların içinde psikolojık kökenli olanları da var..son günlerde yaşadıgın üzüntüden kaynaklı da olabilir..dua edelımde fızıksel degıl psıkolojık kaynaklı olsun..
sonucları yaz lutfen..

stickman dedi ki...

jel, iletken jel, yapışkan jeeel kafamda, vıjjıck vıjjıck.

jelibon dedi ki...

Yaaa bende doktor olcamm...