14 Şubat 2008 Perşembe

En son kaça olur? O son fiyat mı?

Geçen gün bizim odanın kapısının önünden geçiyodum ki birden bire içerden kardeşimin sesini duydum. Biriyle telefonla konuşuyodu ve; -kimi aradınız? ...evet abim? dediğini duydum. Son sürat odaya daldım, bir kartalın avını yerden kapışı gibi kaptım telefonu -alooo alooo... dedim :)

ZzZzZzZ... bi erkek sesi. (ZONK) yıllardır arka odadaki dolabın üstünde duran, aylar önce sahibinden.com'a verdiğim ve unuttuğum pileys teyşın ilanı için arıyo. En son kaça olur dedi ama ben oraya yazdığım fiyatı bile hatırlamıyodum :) oraya 100 yazmışım, adam öyle dedi. Ne inatçı biriymiş. Konuşa konuşa 85'e indirdi. Pazarlık yapacak halim mi var sanki, adam ne dese tamam diyorum ben :) zaten kafamın etrafına ufak ufak iğneler batırıyolar. 85'e inmeme rağmen kesin bişey söylemedi, yarım saat içinde tekrar arıcam dedi. Tamam, eyvallah.

Bu adam yarım saat o sitede ne kadar ikinci el pileys teyşın varsa araştırmış bana onları anlatıyo. Bende konyadayım o yüzden senden alcam diyo, ya değilse çok ucuzları var diyo. Onları alırsan çalışmaz, yani ucuz olmasının bi anlamı yok, çalışmayacağı için, isterse bedava olsun yani, benim makine temiz ve az kullanılmış diyorum, ben anlamam, içini mi söküp bakacam diyo. Pazarlığa devam ediyo. En son kaç olur diyip duruyo. 80 dedim. Bi ara fiş almassak kaça olur filan demesinden korktum. İyi tamam dedi, buluşalım o zaman.

-Yarım saat sonra devlet tiyatrosunun önü uyar mı?
-uyar.
-Benim elimde büyük bi adese poşeti olcak.
-Tamam, bende gri bi BMW ile gelcem
-hı? efendim? :)
-gri BMW gri.
-tamam, si yu

şimdi madem gri BMW ile geliyosun, 20 liranın pazarlığını niye yapıyosun? diye bi soru düştü aklıma. herhalde eski model bi bmw'dir diye düşündüm, çünkü adam 2.el ps1 için 20 liranın pazarlığını yapıyo. Sağlam bi bmw filan olsa niye uğraşsın, gider bi ps3 çakar bide hd televizyon. Yani ben olsam öyle yapardım.

Neyse gittim bekliyorum, bi kaç gri bmw geçti, durmadı. Sonra şu aracın aynısı yanaştı kenara.


-ananı?
-hayat güzel mi lan?

gittim açtım kapıyı, adamla yüz yüze geldik. Hiç öyle 20 liranın pazarlığını yapacak bi adama benzemiyodu.
-Ahmet...demi?
-evet hocam (sizde gri BMW demi?)


neyse biraz zorlansamda kapıdan sığdım ve oturdum koltuğa. (selamlaşma fastı filan) Ben makineyi joystick olmadan sattığım için, adam ben nerden alırım onları bilmiyorum dedi, sorun değil beraber gidip alırız dedim. İlk gittiğimiz yer buluşma noktasından pek uzak değildi ve park yeri olmadığı için ben araçtan inip gittim baktım ama ben dükkana girdiğimde her zaman telefonla konuşan adam yine telefonla konuşuyodu ve olmadığını söyledi. Araça döndüm ve başka bi yere gitmemiz gerektiğini söyledim. Bu gideceğimiz yer biraz uzak kalıyodu. Araç içinde sohbet gelişmeye başladı tabi. Adam Unilever konya bölge müdürü çıktı. Oha. Ben iyice dellendim. Tamam. Kıskandığımdan filan değil, böyle saçma huylarım yoktur. İnş. daha fazlası ve daha güzeline sahip olur ama benim takıldığım konu başka. Böyle bi durumdayken nasıl yarım saat boyunca 20 liranın pazarlığını yaparsın be adam. Ayıp yauv. Hadi maddi durumun iyi olmasa neyse ama hiç sanmıyorum yani. Demek ki bu adamlar bu şekilde böyle oluyolar abicim. Neyse bu huyunun dışında efendi, düzgün bi adamdı. Joystick işini hallettikten sonra beni istediğim yere bıraktı ve yoluna devam etti. Bi sorun veya yapamadığınız bişi olursa arayın dedim, teşekkürleştik, gitti.

şimdi aklıma geldi, hep sonradan gelir zaten şerefsiz. acaba joystick arama işini biraz uzatsamıydım ki, bir iki şehir turu yapsaydım, bi daha nerde bineyim ben böyle bemeveye :p gaza bi dokunuyon, uçup gidiyo. adam iki defa uyardı beni emniyet kemerimi takmam için. yoksa 60 ı geçmiyomuş :) -pardon hocam, alışkın değiliz biz. -estafurullah. :)

yolda herkes önce arabaya , sonra aracı kullanan adama bi de benim tipe bakıyodu. ilginç bi görüntü, şaşırıyo tabi adamlar. hadi bakalım, güle güle, heycanlana heycanlana, o müthiş grafiklerin tadını çıkararak oynayın abicim yiğenlerinizle pileys teyşınınızı. Ama o playstation a son dokunuşumda biraz duygulandım. Ne kadar zor elde etmiştim ben onu. Ne kadar uğraşmıştım. Gittim adamın birine kendi ellerimle teslim ettim geldim. Ne oyunlar oynamıştım başında. Onlarıda anlatcam bi ara. Duygulandım biraz. hee şunu unuttum. arabadan indim, adam bide korna çaldı bana. veda kornası :) bende kafamı eğip kaldırdım ama tamamen istemsiz bi hareketti bu. biri veda kornası çalınca benim kafa bi kere eğilip kalkar öyle :)
düt...aha...

12 yorum:

ANAHTAR dedi ki...

vayy be harbi cimriymiş adam. sen o kadar bmw ye bin sonra 20ytl nin hesabını yap yuhh artık.

ben de bi keresinde nette ilanla bi site satıcaktım.adamın biriyle telefonda konuştuk anlaştık.iş buluşmaya kaldı.adam beni tam 1 saat kadıköyde ağaç etti.telefon ediyorum açmıyor.sonra ona türkçemizin zengin küfür birikiminden bi demet yapıp mesaj çekmiştim. tabi yine yanıt yok =)

okyanustaki rüzgar dedi ki...

reziI..uIan ben oIsam ceker giderim.. adama bi pis bakış atarım ama önce.. yaparım .

=)

Felagund dedi ki...

bu bmw'nin aynısından bizim bir arkadaşta lise 3'deyken vardı ve müdür kendine yediremediği için okul parkına parketmesine izin vermiyordu.
ben müdür olsam ben de yediremezdim(ehliyeti vardı gencin...)

jade dedi ki...

oy öldüm..."adese" poşetinden başlayaraktan bittim... Konyayı özledim ben ya:)

gri bmw..hmm bir kaç hafta sonra konya caddelerinde gözlerim o bmw'yi arıyor olacak..ve sana söz stik o alçak adamdan play steyşını alıp sana getireceğim...:)):)

stickman dedi ki...

geçmiş olsun anahtar , kötü bi olay yaşamışın valla. ya benim başımada gelseydi öyle bişey, abovv ne biçim kalırdım orda :) hazır devlet tiyatrosununda önündeyim, olay tek kişilik gösteriye dönüşürdü.

sakin ol okyanustaki rüzgar , fırtınaya dönüşme bakıyım :p o mevkideki bi adamın adamları filan vardır kesin, dövdürtebilir beni yani, hatta silahı bile olabilir, ona göre davranmak lazım :)

felagund ben lise 3'deyken bazen gazeteden aldığımız 18 vites bisikletle giderdim okula abicim ya, dünya işte :) çok komik. bizim müdür bişi demezdi bisikleti bahçeye koymamıza, hatta özel bisiklet koyma yeri bile vardı :p

saol jade ama boşver ya, zaten kaç yıldır oynamıyodum pileysteyşını. hem adam yiğenlerine almış, oynasın yavrucaklar. ama bemeveyi alırsan hayır demem :)

Pınar Altuntaş dedi ki...

O arabayı böyle alıyorlar işte!
Yani böyle zengin oluyorlar insanlar.
Üstten sıkıp altından yalıyorlar :P
"yani bu el hareketi ile gösterilen bir tabirdir anladın sen onu!:D"
Neyse. Üzülme , daha iyilerini çocuklarına alırsın bir gün :)

Ersin ÖLMEZ dedi ki...

Akıllara gelen soru şu ?

Neden ps3 değil ?
bunu sordunmu kınalı kuzum :)

* a Y Ş e * dedi ki...

e yuh.. yani daha ne denirki! vaktide çok galiba tüm sitedeki fiyatları araştırdığına göre :)

stickman dedi ki...

o el hareketi nası yapılıyo pınar , çok merak ettim. bi kaç deneme yaptım ama doğru yaptığımdan emin değilim :)

evet Ersin , arabadayken benimde aklıma geldi, abi sen niye ps3 filan almıyosun dicektim. Amaan banane dedim sonra, vazgeçer filan şimdi diye düşündüm :)

evet ayşe öyle gibi gözüküyodu ilk başta ama sonra arabada bi acele etmeler filan, dükkanı kapatacam acelem var filan diyodu :) ilginçti ya. sen tut bi de koskoca holdinge dükkan de :p

okyanustaki rüzgar dedi ki...

Fırtınayım.

yaparım .

=D

Pınar Altuntaş dedi ki...

Bak elni yumruk şeklinde kapatıyorsun "sağ sol fark etmez" Yumruunu düz tutup avuç kısmısının altını yalar gibi yapıyorsun.
Bilmem anlatabildim mi :D

AsiKuzeyli dedi ki...

Büyük konuşmak gibi olmasın ama Ben Bmw'ye binsem gidip 2. el Ps One almam. Hadi diyelim almaya kararverdim. Alım aşamasında 3-5 liranın lafını yapmam.

Ama şu var bu tip insanlar böyle yapa yapa yaşam standartlarını yükseltiyorlar :)