16 Şubat 2008 Cumartesi

Fakirin çocuğu ne bulsa yer!



Eskiden oturduğumuz apartmada bi aralar çok fakir bi aile oturuyodu. Çok kısa bi süre oturdular. Minik bi kızları vardı Merve isminde. Çocuğu ne zaman görsem bi elinde yarım ekmek diğer elinde ortadan kırılmış bi salatalık veya suyu ellerinden akan bi domates olurdu. Bi kaç kardeşi daha vardı bunun. Salatalığın diğer yarısını onlara verirdi annesi. O salatalığın, annesinin ellerindeki kırılış anında o çocuğun;
-noolur kırma annee, kırmaa...
diye bağırıp, kırıldıktan sonrada hüngür hüngür ağlayışını hiç unutmam, unutamamda.



O zamanlar mevsim yaz. Mahalledeki çoluk çocuk yediği kayısının, şeftalinin çekirdeğini yerlere atardı. Bi gün dikkat ettim. Merve o minik elleriyle yerlerden, parktaki çakılların arasından bu çekirdekleri topluyo, taşla kırıp kırıp yiyo. ağlayacaktım lan nerdeyse. Sonra bu çocuğu ne zaman görsem bişeyler vermeye başladım. Kuruyemiş, çikolata, şeker falan filan. Hatta bi kaç defa kaşarlı-sucuklu tost yapmıştım kendi ellerimle. Bi sabah kalktığımda Mervegil gitmişti. Kırdığı çekirdeklerin kabukları apartmanın önünde bi köşede duruyodu. Sonra hiç kırık çekirdek görmedim etrafta.

11 yorum:

okyanustaki rüzgar dedi ki...

:)

banadair_berrin dedi ki...

malesef bu durumda merve gıbı çocuklarımız çok. BİZİMDE APARTMANIN KAPICISININ BIR SURU COCUGU VARDI KOCASI CALISAMAYACAK KADAR HASTAYDI VE O COCUKLAR KISIN YALINAYAK GEZIP ACIKINCA YESIL MERCIMEKLERI KITIR KITIR YIYORLARDI,, ELBETTE GOZ YUMMADIK BU HALLERINE AMA..:/

stic bir şey soracagım, bu sabah bloguma baktıgımda gece ben uyurken bana yapılan yorumlardan bırı sılınmıs gorunuyordu anlamadım??? teknık bır sey olabılırmı yada sızlere de oldu mu boyle bır sey..ben sılmedım, yorumu bıle gormedım ama yazar tarafından sılınmıstır dıyor..

stickman dedi ki...

o olabilir berrin abla. mesela biri gelir senin yazına yorum yapar ama sonra hay allah kahretmesin, lanet olsun, nerden yaptım ben bu yorumu :) diyebilir. kendi yaptığı yorumu siler. eğer yorumları mail adresine gelecek şekilde ayarladıysan o silinmiş yorum muhtemelen mail kutunda duruyodur. yok eğer böyle bi ayarlama yapmadıysan blogunda, sana acı gerçeği söylemek isterim. o yorumu asla göremeyeceksin, bilemeyeceksin. bu gerçekle yaşamaya alış ablacım :)

* a Y Ş e * dedi ki...

halimize şükretmemiz lazım! neler var dimi..
teeşekkürler duyarlı arkadaşım!!

jade dedi ki...

olm duruoon duruon böyle bir an duygu tellerimizi titretiyosun ya... attıgım kahkahalar acı br hal alıyor...

Pınar Altuntaş dedi ki...

Ağladım lan !
Sinir !

banadair_berrin dedi ki...

mailime gelmiş :) çok şanslıyım, yoksa bu merak beni öldürecekti :P
pekii ben birine yaptığım yorumu sonradan nasıl silebiliyorum ?

stickman dedi ki...

üzgünüm arkadaşlar, insan arada böyle şeyler yazma ihtiyacı hissediyo valla, napıyım işte :/

berrin abla, yazdığın yorumların altında çöp kutusuna benzer bi simge çıkıyo, ona tıklayarak silebilirsin yaptığın yorumları.

Adsız dedi ki...

o "al abim"i ve "age"yi görmeseydim içim bu kadar acır mıydı bilemedim. blogunu ilk defa görmeme rağmen sen ve ellerinle yaptığın tostlarla gurur duydum.

Pınar Altuntaş dedi ki...

bizimde bazen bunları okumamız veya hatırlamamız gerekiyor.
iyi ki yazıyorsun, yaz bakma sen bizim sulu gözlülüğümüze...
teşekkürler

Felagund dedi ki...

ben böyle birini görsem, ben de unutamazdım heralde :(