3 Aralık 2009 Perşembe

Afiş Sergisi "Sigara Sağlığa Zararlıdır"

"Selçuk Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve tanıtım bölümü öğrencilerinin Bilgisayarda Yaratıcı Çalışmalar II dersi kapsamında hazırladıkları "Sigaranın Zararları" konulu afiş çalışmalarından oluşan sergimize tüm Selçuk Üniversitesi çalışanları, öğrencileri ve tasarım meraklıları davetlidir.

Sergi Açılış: 16 Kasım Pazartesi Saat: 13.00

İletişim Fakültesi Sergi Salonu Alaaddin Keykubat Yerleşkesi KONYA"












ıı ıımm, efenim resmi ağzı bi tarafa bırakacak olursak, geçen sene ikinci dönem photoshop öğrenirken yaptığımız afişlerin sergisi açılmış. e epeyde olmuş açılalı. ben öyle hergün okula giden bi insan olmadığım için, geçen gün fakültenin sitesine girince duydum bu haberi. ve şu aşağıdaki videoyu izledim. burdan o hain kameraman arkadaşa sesleniyorum! sen benim afişimi nasıl çekmezsin! hem de serginin başköşesine asılmış olan ve sınıftaki iki tam puandan birini almış olan afişimi nasıl çekmezsin! kendi afişimi göremeyince üşenmedim gittim kampüse! :D giderken içimde bir korku ve ihanete uğramışım hissi vardı. lan dedim beni afişim asılmadı mı yoksa? nasıl olur? acaba okula pek gitmediğim için beni cezalandırmışlar mıydı? keşke gitseydim. bileydim böyle olacağını allahım, gitmezmiydim ben hergün. açeydim gollarımı böyle, tam burada, keşke gideydim dedim. ama bu dersi hiç bi zaman kaçırmadım ki ben dedim. yok canım asmaz olurlar mı ya kesin asmışlardır dedim. tam bu karmaşık duygularla fakülteye girmiştim ki!! haha!!! afişimin serginin en süper yerinde başköşede üstelik koskoca panoya sadece tek olarak asılmış şekilde duran canlı halini gördüm!!! haha!! bi sevindim, bi mutlu oldum, bi içimde böyle çocuksu bi mutluluk... Gani hocam, canım hocam, en süper yere astırtmış benim afişi. Ayrıca bu sergiyi organize ettiği için de kendisine teşekkür ediyoruz.


birde bu konu üzerine fikir geliştirmek biraz zor, çünkü tüm zamanların en çok işlenen konusu olduğu için aklınıza gelen çoğu şeyin önceden başka biri tarafından yapılmış olma ihtimali yüksek. aslında ben yaptığım bu afişi fazla beğenmedim. o zaman iyi oldu ya, ne var ya işte mis gibi oldu demiştim ama şimdi pek beğenmedim. ya hızlıca yapıveriyim işte, hava güzel, gidip basketbol oynucam ben, oldu bu dedim. kafamda ikinci bi fikir vardı ama onu uygulaması epeyce zahmetli olacaktı, o yüzden yapmamıştım. ne olduğunu söylemeyeceğim tabi serseri herifler! sonra hemen yapın demi! yek yea! benim asıl iddialı olduğum çalışma, geçen sene ilk dönem yaptığım afişti. onun sergisi açılınca büyük olay yaratacak bakın söylüyorum burdan :D onun konusu ismimizin baş harfi ve numaramızın son iki rakamıyla bi fikir oluşturup bunu bi slogan eşliğinde sunmak. noldu apıştınız demi! abiniz apışmadı işte :p













afişin gelişim süreci de bu şekilde. önce eskiz, sonra işin photoshop kısmı. (o afişteki sigara fotoğrafını da bendeki dandik makineyle çekmek canımı çıkardı. eve ufak bi stüdyo kurmuştum, ışığım çalışma masası ışığı, arkaplanımda siyah bi tişörtümdü) (hazır fotoğraf kullanmak yasaktı) sonra da baskı kısmı. afişin çıktısı alındıktan sonra matbaanın diğer bir bölümünde böyle kartonumsu süngerimsi bişeyin üstüne yapıştırılıyo. onu yapan eleman çalışırken bi süre sonra bunun bi sigara içmeyin ülen! afişi olduğunu anladı. önce ağzındaki sigaraya bi baktı, sonra bana baktı, bende ona baktım. ve güldük. adam sigarasını içmeye devam etti. bende ona afişi düzgün yapıyomu diye bakmaya devam ettim. ara sıra sigarasının külleri afişimin üzerine dökülüyor bende afişe bi canlılık, bi yaşanmışlık, bi koku katar diyerekten ses etmiyor ama bi süre sonra o külleri üfleyerek uzaklaştırıyordum. işte böyle bi hikayesi vardır bu afişin.

sergiyi gezmek isteyenler fakülteye gelip, benim ve diğer arkadaşların çalışmalarının canlı halini yakın mesafeden görebilirler. sergi hala açık. isteyenlere imza verebilirim. şanslı gününüzdeyseniz benimle fotoğraf çekinme şerefine bile nail olabilirsiniz :p hoşçağalın.

7 yorum:

voodoo girl dedi ki...

aaa resmen benimmiş gibi sevindim doğrusu =)

Şirvan dedi ki...

"giderken içimde bir korku ve ihanete uğramışım hissi vardı. lan dedim beni afişim asılmadı mı yoksa? nasıl olur? acaba okula pek gitmediğim için beni cezalandırmışlar mıydı? keşke gitseydim. bileydim böyle olacağını allahım, gitmezmiydim ben hergün. açeydim gollarımı böyle, tam burada, keşke gideydim dedim. ama bu dersi hiç bi zaman kaçırmadım ki ben dedim." İlköğretim, lise , üniversite hiç fark etmez öğrenci her zaman öğrencidir ve içsel replikler daima aynıdır. He he:))

âyine-i devrân dedi ki...

tebrikler, şahane olmuş bu :d

Bkt dedi ki...

süper düşünmüşsün, tebrik ettim :)

stickman dedi ki...

ehihi sağol voodoo ;) ben ne kadar kendime çaktırmasamda, yauv nolacak sergi işte, heh nolacak ki sanki desemde, böyle bi kıpır kıpır oldu o afişin canlı halini görünce :D

demi demi Şirvanım, işte biz ve bizim klasik içsel repliklerimiz. düşünmeden gidemiyorum okula yauv.

âyine-i devrân, Bkt teşekkürler efenim.

waves dedi ki...

sigara afişin çok güzel olmuş. başarılar. :)

stickman dedi ki...

teşekkürler ayşe :) sen beğendiysen hakkaten güzel olmuştur. ama sen bişi yapsaydın bu konuda eminim benimki göze bile gözükmezdi. çünkü arada sırada bakıyorum yaptığın çalışmalara, çok yeteneklisin sen.