15 Şubat 2010 Pazartesi

sana yeterli süreyi tanıdım baba!

İyi bir komşuydu. Hatta kendinden şüphe ettirecek, kuşkulandıracak, kafamda soru işaretleri bırakacak kadar iyiydi. Biri 6 yaşında diğeri 6 aylık iki çocuğu olan bu kadının henüz 25 yaşında benden sadece 2 yaş büyük olduğunu öğrenince kafamdaki soru işaretlerinin sayısı oldukça arttı. İçime bir kurt düştü. Ama umrumda değildi. Zaman zaman 6 aylık o sevimli kızını sevdiğim komşumun getirdiği çikolatalı ve kahveli nefis ıslak keki düşünüyordum şu an. Şu koskoca dünyada herkesin aklında onca sorun varken benim tek düşüncem mutfakta son bir dilim kalan o kek idi. Koca bir tabakta gelen dilim dilim o nefis kekleri kardeşim ve annemle birlikte bir çırpıda tüketmiştik. aslında sadece ben bir çırpıda tüketmiştim. onlar sadece bir dilim yemişlerdi. Tabakta kalan son dilime de abanmak üzereydim ki aile içi bağlarımız, o duygularımız, o sevecenliğimiz, bu tarz tatlıları pek sevmese de babama da en azından bir dilimi ayırmamız yönünde beni zorluyordu. diğer aile bireyleri de ben o son dilim keke elimi uzatırken bu konuyla ilgili beni sert bir şekilde uyarmışlardı. elim keke doğru gidip geliyordu. bu keki babama ayırmalıydım. eğer bunu yapmazsam derin bir vicdan azabı çekecek ve o son dilimi her ısırışımda babam gözüme en gariban haliyle yansıyacak, lokmaları boğazıma dizecek ve hatta beni gözyaşlarına boğacaktı. aile içi bağlarım ve sevgim vahşi iştahıma oranla ağır bastı ve o son dilim keke elimi bile sürmedim. hemen pencereye koşup uzun uzun sokağı izledim. susamıştım. su almak için mutfaka gittiğimde o bir dilim kek masanın üstüne geniş bir kahve fincanına alınmış, akşam için babamı bekliyordu. akşam olmuştu ve kek bizi tıkadığı için babam akşam yemeğini mutfaktaki duvara bir aparatla asılmış 37 ekran televizyodan haberleri son seste izleyerek yiyordu. Ben ise mutfağın önünden her geçişimde gözümün o bir dilim keke kaymasını engelleyemiyordum. yemeğin bitiminde tatlı olarak babam tarafından tüketilmesi yönünde bir beklentim vardı ama bu beklentim boşa çıkmıştı. babam yemeğini çoktan bitirmiş, salondaki yerini almış ve çeşitli kanallardaki tartışma programları arasında zaplamaya başlamıştı bile. o andan itibaren gizemli bir güç beni sürekli mutfağa doğru itiyordu. istemsizce hareketlenen bacaklarıma çay saatine kadar hakim olmayı başardım. babamın bu bir dilim keki çay içerken yiyeceği benim B planım gibi birşeydi. Ama B planımda gerçekleşmedi. Artık yeterince sabrettiğime, o iredeyi sağladığıma emindim. aile içi bağlılığa olan inancım ve sevginin gücü bütün vucuduma yayılmış, tüm hücrelerimde hat safhada ulaşmıştı. ve ben bunun için şu an ödüllendirilmiştim. beni mutfağa doğru iten gizemli güce artık direnmiyordum. kendimi bıraktım ve mutfağa doğru süzüldüm. hemen keki elime aldım ve üç lokmada yedim. hiç kusura bakma, sana yeterli süreyi tanıdım baba!

9 yorum:

Berrin'deniz' dedi ki...

çok şirinlemişssin obur şirin :)

Larien dedi ki...

yarasın.

•düşler kon∫erves¡• dedi ki...

:o)

nymphea dedi ki...

Hahahaa:)) Keske tarifi de alsaydı annen böylece istediğin kadar yiyebilridin:P

kupa kızı* dedi ki...

afiyet olsun.ehehe:)

chou-chounur dedi ki...

hiç vicdanın sızlamadı mı o keki yerken.. o kadar yemişsin zaten bırak son dilimi de gariban baban yeseydi.. cıkcıkcık..

gizli bir güç beni mutfağa doğru itiyordu.. süperdi :)

LoveMeorLeaveMe dedi ki...

yemek aşkına ! :D

Eternal dedi ki...

son lokmayı da çiğneyip yutmanın ardından baba mutfağa girer, ''burda bi dilim kek vardı,n'oldu ona?'' der, bu da bana dejavu olur. kekin kahve fincanında durması da dahil :D

stickman dedi ki...

valla o kekin tadını bi bilseniz. bu kadar iradeli davranabildiğime inanamazdınız :)

Eternal bak ben o ihtimali hiç düşünmedim ya. iyki öyle bişey olmadı bende. yoksa, sana yeterli süreyi tanıdım baba! filan diyemezdim ben. oturur ağlardım affet beni baba affeeet! :D