17 Mart 2010 Çarşamba

çal bakalım bi talijanska stick

(bu yazıda spoiler yoktur, rahat olunuz) bu gece, bir zamanlar arkadaşlar arsında çok övünen ve sanki sinemadan çok anlıyormuş gibi yaptığımız sohbetlerin en çok vurgulanan isimlerinden Emir Kusturica'nın "Çingeneler Zamanı" filmini izledim. 5 yıldır filan izlemek istediğim bu film bu güne kısmetmiş. Şimdi yine bu film olaylarından sanki çok anlıyormuş gibi yorum yapmayım. güzel filmdi işte. müziklerde harika. film bitince insanın akordiyon çalası geliyo. nitekim benimde geldi. sonra youtube'dan akordiyon çalan insanları filan izledim. benim ara ara böyle patlayan bi akordiyon merakım vardır. şurdaki abi de güzel çalıyo. nefis bi sesi var bu aletin yav.

Emir Kusturica - Davor Dujmovic

başrolün sahibi Davor Dujmovic, Perhan rolüyle süper iş çıkarmış bence. adamın diğer filmlerine de bi bakıyım dedim, araştırıyodum. 1999'da 30 yaşında intihar etmiş.

4 yorum:

'Berrin' dedi ki...

akordiyon sesini çok severim..
amcam gençken kafkas dans ekibindeymiş babannemin evinde bir tane de akordiyon vardı :) küçükken oynardım gizli gizli..tuşlarına basmak çok zevkliydi ama diğer yanındaki minik minik yuvarlak tuşların ne işe yaradığını hiç öğrenemedim :)
amelie filminin müziklerini mutlaka dinlemelisin!

stickman dedi ki...

"sol elin altindaki minik tuşlar: ilk sıra kontrbaslar, 2. sıra baslar, 3,4,5 sıralar major, minor ve 7'li akorlardır. bazı akordiyonlarda 6 sıra olarak eksik 7'liler de vardır" demiş bi arkadaş.
tabi bende bişi anlamadım ama o yandaki tuşlar böyleymiş berrin abla. senin yerinde olsam çalardım ben o akordiyonu. yürütmek anlamında çalardım :p amelie izleyeceğim filmler arasında hazır bekliyo. ama üst üste bu tarz müziklerle bezeli film izlemeyim. onu da bi kaç gün sonra izlerim :)

'Berrin' dedi ki...

akordiyonu ben çalana kadar başkası çaldı yıllar önce :))(ciddi anlamda çalındı o ve bir sürü 45 lik plak şimdi antika sayılacak fotoğraf mak. falan filan:))
dikkat et amelie'nin müziklerini dinle dedim filmi izle demedim :)
büyük hevesle izlemiştim 2 3 sene oldu aklımda kızın yüzü ve müziklerden baska bir şey kalamdı bana göre anlamsız tuhaf bir filmdi. beğenmeyeceğine garanti veriyorum :)
sen yine de izle merak ediyorum fikrini:)
minik tuşlarla ilgili bilgi için ise cidden teşekkürler öğrenmiş oldum.

stickman dedi ki...

oy oy oy bi de balkan şarkıları vardır kesin o plaklarda oyy. sanki kendi malım çalınmış gibi içim yandı valla. akordiyonda ucuz bişi değildir herhalde, yapımını filan izledim. çok ince iş, çok uğraştırıcı. valla yazık olmuş. akordiyon çalacak hırsızın cesaretinide anlamam, eli değiverse bi tuşa bişi olsa ne biçim ses çıkarır. ne cesaret ama.
Amelie'yi izleyince görüşlerimi bildireceğim aplam :)