4 Mayıs 2008 Pazar

Uçurtma

"Küçükken hiç başaramadım bir uçurtmayı adam gibi uçurtmasını, diyorsun. Uçurtma adam gibi uçurulmaz, çocuk gibi uçurulur diyorum. Her neyse, diyorsun. Uçuramadıktan sonra fark eder mi? Her seferinde burun üstü yere! Çocukların koşturuşunu izliyoruz. İpler ve uçurtmalar birbirine dolanıyor. Yere çakılan şey umutlarımız aslında. Yukarıda kalmayı beceren ise çocukluğumuzun ta kendisi!"
konumlandırmalar
ahmet önel

stickman:
ben çok iyi uçururdum uçurtmalarımı. evet uçurtmalarımı dedim. kendi yaptığım bi sürü uçurtmam vardı, öyle hazır dandik uçurtmalardan değil. yıkık, toprak evlerin duvarlarından çekilen kamışlarla yapılan uçurtmalar. değişik boyutlarda. çoğu nerdeyse benden büyük uçurtmalar.

çocuk değildim belki ama adam da olamadım. belki de çocuk gibi adamım. yada adam gibi çocuktum.
hiç bi şey minimum yeterlilikte bile değildi belki yada genel geçerlilikte. geniş, genel veya yaygın olandan farklıydı belki.

ben uçurtma uçurmaya başladıktan sonra mahalledeki her bir elektrik teline takılan ortalama uçurtma sayısı 10 u geçmişti belki ama hiç elektrik telinde kalmadı uçurtmalarım. ben o akımı yaratmıştım sadece. mahalledeki elektrik tellerine uçurtma takılma akımı. okuldan arkadaşların mahallelerine gittiğimde de yaşandı aynı şeyler. çok uçurtma takıldı tellere, çok uçurtma kafa üstü çakıldı pek yükselemeden. ama ben hep sonladım ipi. sonuna kadar bıraktım. o kadar yükseldi ki uzaklardan uçurtmayı görüp gelenler oldu, uçuran insanı görmek için. daha çok ip verdim. daha çok yükseldi. uçurtmalar, rüzgar kuvvetiyle değil, bu kuvvete karşı koydukları için yükselirlerdi. direndi uçurtma. sonuna kadar verdim ipi. ne kadar yükselirse o kadar düşerdi ama umrumda değil. bırak yükselsin umutların yükselebildiği kadar. sonra bıraktım ipi. bazen ben kestim, bazen gelip başkası kesti. bazen de kendisi koptu. yavaş yavaş düştü uçurtma. bayılan bir insan gibi, kontrolsüz ama süzülerek. çok uzaklarda bi yere düştü. neresi olduğu belirsiz. sonunda ipi sardığın sopa kalır elinde... ne saracak bi ip. ne de o ipi asılan uçurtma...

Hiç yorum yok: