25 Ağustos 2009 Salı

Tarantino iftiharla takdim eder...

!! spoiler !! !! spoiler !! !! spoiler !!
!! spoiler !! !! spoiler !! !! spoiler !!
!! filmi izlemediyseniz ama izlemeyi düşünüyorsanız OKUMAYIN !!
!! hatta çıkın gidin bu blogdan !!
!! sizin için daha iyi !!

Soysuzlar Çetesi - Inglourious Basterds. işte paranızı son kuruşuna kadar hak eden bi film. tabi ben bi de tarantino hastası olduğumdan sadece bana öyle geliyo olabilir :) herif borç istese veririm zaten al koçum ayıpsın aramızda paranın lafı mı olur gibisinden. filmde en nefis karakter bence o yahudi avcısı lakaplı Nazi Albayı Hans Landa. ulan ne adamdı ya. şu an bile aklıma geldikçe geriliyorum. yalnız filme iyi hazırladım kendimi. aslında uzun zamandır hazırdımda film kendi geldi. zaten nazi almanyasına, o dönemki olaylara, yaşananlara filan meraklı bi tipimdir. Call of Duty - World at War oyununuda çok sevmiştim. o zamanın araçları, kıyafetleri, silahları ve insanları çok ilgimi çeker. o psikolojiyle olaya iyi girdim yani. bi de saat 11 senasına gittim. koca salonda tam ohh be ne güzel tek başıma izleyecem filmi derken iki kişi daha geldi. neyse sessiz tiplerdi, hiç konuşmadılar, 3 kişi izledik filmi. çok seviyorum bu olayı, salonu kapatmışın gibi yada film sadece senin izlemen için çekilmiş gibi oluyo :) tarantino tarzını seviyorum abicim yav, müzikler filan yine her zaman ki gibi harika, film başlarken çıkan yazıları bile güzel adamın, o yazıların bile bi tarzı var. tarantino 98 yılında başlamış bu hikayeyi yazmaya. işte 10 yılda filan da tamamlamış bu senaryoyu, dün gazetedeki bi röportajda okudum. bi de bu filmi uzun diye eleştirmişler, yav kardeşim bence kısa bile. doyamadım ben filme.
bi kere Sgt. Hugo Stiglitz çok çabuk öldü bence. o ölmeden, bilediği bıçağıyla bi kaç nazi öldürüşünü daha görebilirdik. Shoshanna'nın ölmesinede çok üzüldüm. o kadar güzel bi insan ölmemeli abicim :D bu arada ne kadar zorlasamda onu zaman zaman tuba ünsal'a benzetmekten kendimi alamadım. ayrıca bunu yazmaktanda kendimi alamadım :p genelde bi filmde bir veya iki karaktere çok sararsınız demi? bu filmde tüm karakterlerin hastası oluyosunuz.
mesela the bear jew lakabıyla nazilere korku salan, Donnie Donowitz :) bi beyzbol sopası almayı küçükken tvde izlediğim bir beyzbol filminden beri düşünüyorum ama o sopayı almama asıl etken olacak şeyin böyle bi film olmasını aklımın ucundan bile geçirmezdim. (alınca napacaksam?) Sopasına kurban olduğum Donnie, nazilerin kafasını beyzbol sopasıyla dağıtıyor. Her karaktere hayran oluyosunuz dedim ya, Donnie'nin beynini dağıttığı o nazi askerinin arkadaşlarının yerini söylemeyip, Brad Pitt'in oynadığı Lt. Aldo Raine'nin yaşamasına izin verme teklifini saygılarıyla reddedip, ardından bir fuck you nidası atıp soğuk kanlılıkla kafasının dağıtılışını beklemeside müthiş bence.

Bu bir film tabi ama insan yada insan demeyelim, ben, bazı yerlerde ulan orda ben olacam gibisinden düşüncelere girmiyorum değil. mesela filmin başında Hans Landa'nın o fransız adamın evine girmesi ve o tavırlarla hareket etmesi. fransız çiftçi ve onun arasında sözsüz ve hareketsiz bir savaş yaşanıyor belki bi süre ama be adam nası durursun öyle. hangi insan bunu kaldırabilir :) yoksa genlerim yüzünden mi ben böyle hissettim. O fransızın yerinde olsam Hansın kalleş kellesini ödlek bedeninden boynunu çatır çatır keserek ayırırdım. bu arada filmde, barda oynanan şu kart oyunu çok hoşuma gitti benim :) bi ara unutmadan birileriyle oynayım ben onu.

Bence Brad Pitt'in öyle çok abartılacak bi olayı yok bu filmde. Tarantino senaryo aşamasından itibaren Brat Pitt'in etrafına kurdum olayı desede bence başka biri de oynayabilirdi. Mesela kim olabilir. Bilmiyorum lan. öyle birden artislik yaptım ama alternafi sunamadım. kusura bakma Quentin. senden iyi mi bilecem :p Senaryo bitince Quentin Tarantino hemen Brad Pitt'i aramış, o da fransadaymış, üşenmemiş atlamış uçağa gitmiş Brad'in evine. Sekiz şişe şarap devirmişler. Artık bu sekiz şişenin dağılımı nasıl oldu bi allah bilir. Ya Quentin sekiz şişeyide Brad'e içirip teklifi kabul etmesini sağladı. Yada Brad senaryoyu okudu ve mutlaka ben oynamalıyım diyerek Tarantino'ya içirdi bütün şarapları. ikinci söylediğim saçma oldu, lan zaten Tarantino'da istiyo oynamasını, niye böyle bişi yapsın.

neyse, en küçük rolden en büyük role kadar cast seçimi bu kadar başarılı filme bence çok az rastlarız. yalnız ben bu filmde Robert Knepper'ın olmasını çok isterdim. Neyse artık, önümüzdeki Tarantino filmlerine inş. Bu herifin mutlaka bi tarantino filminde başrol oynaması lazım. filmin siteside nefis. alkış!

!! spoiler !! !! spoiler !! !! spoiler !!
!! spoiler !! !! spoiler !! !! spoiler !!

10 yorum:

Tembel Tösun dedi ki...

Hans Landa mükemmeldi bence. Harika. Adam kendine kıl etmeyi başardı. Shoshanna ile tatlı birşey yediği sahnede yemek yiyişine bile gıcık oldum. Brad Pitt olaya pek dahil değildi ama aksanı falan mükemmeldi bence. Ayrıca İtalyan gibi davrandıkları sahnede bir ara arkada kasılan Pitt'i kesip gülmekten alt yazıları okuyamadım.

Shoshanna ölmeyecekti be!

ebvata dedi ki...

Allaam bi film böle iştahlı anlatılma ki ama,iş çıkışı zıplamalı ilk seansa.
Tarantino'nun yaptığı bir şeyi beğenmemek ne mümkün.

Robert Knepper'ın da hastasıyım ayrıca,aslanım T-Bag'im.
Sen şimdi Peter Stormare'i de seviyorsundur.

Damlo dedi ki...

izledim de çatır çatır okudum da. hem bakınız: http://damlo7.blogspot.com/2009/08/soysuzlar-cetesi-inglourious-basterds.html

stickman dedi ki...

TT, Albay Hans Landa yani Christoph Waltz alman asıllıymış zaten, aslında adamın birazda kanında var :D Tatlıyıda tam bir nazi gibi yedi, kütür kütür :D sinemaya İtalyan gibi gelen o üçlüye'de numarasını yaptı yine Hans efendi. herif fransızca biliyo, ingilizce biliyo, bi de üstüne italyanca konuşuyo, onlara da tekrar ettirmeye çalışıyo çakal :D kafadan salladıkları italyan isimleri söyleyişleri, heceleyişleri harikaydı :D Brad Pitt'in barda herkesi tarayan askerle konuşurkenki aksanıda manyaktı :D

ebvata? :) izlemediysen sen niye okuyosun ama şimdi bi tadı kalmaz ki, pek çok şeyi anlattım. neyse ben uyarımı yapmıştım baştan. içim rahat. Peter Stormare'i sevmez olur muyum ya, john abruzzi john abruzziii. prison breakde ölmeden önce polisle arasında geçen diyaloğu hatırlayalım bi kez daha; polis: ellerini başının üstüne koy, diz çök ve teslim ol John!
John Abruzzi: Ben yalnızca tanrının önünde diz çökerim ve şu an onu burda göremiyorum...

ben senin o yazıyı görmüştüm ama okumadım Damlo, çünkü daha gitmemiştim filme. sende tarantinocusun he gözüm :) şimdi okudum ama, keşke o zamanda okusaymışım, spoiler yapmamışın benim gibi :) aşırı hassasım bu konularda, bazen cnbc-e de takip ettiğim dizilerin reklamı çıktığında hızla kanalı değiştiririm, kumandaya erişemiyosam odadan kaçarım.

::puck-robin:: dedi ki...

Çok iyiydi ya ben de pazar günü izledim.
Tam bir kara mizah! Hans Landa rolündeki amca restorandaki kızla karşılıklı konuştuğu ve tatlı yediği sahnede döktürmüştü valla gerim gerim gerildim kızı tanıdı zannedip.

ebvata dedi ki...

Ben spoilerdan tırsmam ki,detayların üzerinden bir kere daha geçmiş olucam sayende.
Böyle muhabbetler daha bir tat katar benim film zevkime ;)

stickman dedi ki...

Hans Landa'nın öyle bi olayı var demi puck, ondan tanıdığını sandın bence. adam diyelim ki birinin yahudi olduğunu anladı, gidip hemen öldürecek biri değil. önce biraz oynuyo ve bundan çok keyif alıyo, sonra tamamlıyo işini. tıpkı ajanımız Bridget von Hammersmark'a yaptığı gibi. onu öldürmeden orda ufak bi külkedisi oyunu sahneledi :D

çok cesursun valla ebvata, ben acayip tırsarım. fragmanları bile elimden geldiğince izlememeye çalışırım. hatta bulunduğum ortamda o film hakkında ufak bi sohbet bile geçse, hemen kaçarım ordan :)

Damlo dedi ki...

spoiler sorunsalına dikkat ederiz efendim. rahat rahat okuyunuz :)

Adsız dedi ki...

hans landa cok zeki ve mukemmel bir adam bence ayrıca binbası dietrich hallstörm de cok zeki tam bir nazi ajanı en ilgimi ceken sahne alman usulü 3 ısaretı olan sahneydı ayrıca hans landa amerıkan operasyonunu taaaaa shosanna ıle strudel yerken cozmustu bu mukemmel bisi binbasının barda olması zaten tesaduf deıldı!

stickman dedi ki...

hans landa'nın işini iyi yapması konusunda sana katılıyorum Adsız, 3'e-3 maç yapacak olsak kendi takımıma alırım. ama operasyonu shosanna ile strudel yerken çözdüğüne emin misin? ben fark edemedim öyle bişey olduğunu. şu an kütür kütür strudel yiyişi aklımda ama :D bi daha izleyişimde o kısmı daha dikkatli izlerim. o 3 işareti de benim takıntım oldu. birinden bişey isterken veya anlatırken 3 göstermem gerekirse o tarzda gösteriyorum artık :D