11 Aralık 2007 Salı

Karınca

Ben küçükken yaz mevsiminin yaklaştığı zamanlarda, güneşli sıcak bi hava olduğunda, aniden bir sürü karınca çıkardı ortalığa. Bazen koca bi duvarı kaplardı bunlar. Duvar simsiyah gözükürdü. Arkadaşım mustafayla birlikte hem tırsar hemde hayran hayran izledik bunları. Bu karıncaların bazıları kanatlı olurdu. Onlara uçaklılar derdik. Bi keresinde kuma saplamış hafif irice bi taşı kaldırdım, toprağın altındaki o karınca yuvasını gördüm. O muhteşem işcilik karşısında apışıp kaldım. O an sanki az önce yaşamışım gibi gözümün önünde bugün bile. Küçük küçük, upuzun, labirent gibi bi sürü yol. Karıncalar içinde hıphızlı hareket ediyolar. Keşke karınca olup bu yuvanın en derin yerlerine, bu güzel tünelleri kullanarak gidebilsem diye düşünürdüm. Ne kadar zevkli olurdu. Yuvalarının içinde minik yumurtalarını koydukları bölümler görmüştüm. Sanki bir depo gibiydi. Yuvaların dışındaki o ince kum birikintisine hayrandım. Nasılda düzgün ve muhteşem yaparlardı onu. Ne şanslıydı bu karıncalar ya, istedikleri yere kolayca ve hıphızlı tırmanabilirlerdi. Binalara, ağaçlara, heryere. Küçükken bir çok hayvan olmak isterdim. Kedi, köpek, kuş ama en çok karınca olmak isterdim galiba ama üzerime basılmasından korktum hep.

17 yorum:

inehk dedi ki...

sinek ol sen sinek..bi kanadında zehir..bi kanadında panzehir.. zehrini werdikten sonra kaç git oanzehire sahip olamasınlar.. en güsel korku filmlerinin yada aksiyon filmlerinin başkahramanı sen ol..

haydin sinek olalım..

şeker dedi ki...

çok orjinal bi fikirmiş o da :D
ama karınca olmak daha güzel olur heralde, ezilmemek kaydıyla tabi... bi karınca kadar çalışkan olabilseydim "üniveristeyi kazanabilecek miyim acaba" diye kaygılanmazdım :D benim de tek derdim bu, napiim :D

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

benim varya anlatamıyacağım kadar çok karıncalarla hatıram vardır .birkeresinde pikniğe gitmiştik yakartop oynadıktan gayrı ben çok yorulup bi ağacın altına oturmuştum sırtımıda verdim ağaca oh gel keyfim gel oynayanları izleyip arada tempo neyim tutuyorum sırtımdan bir kaşınma yanma olayları başladı birde bakarım heryerimi karınca sarmış :S
ayıklanmıyolarda kaçsan kaçamıyosun çevrede bir sürü insan rezaletti ya ozamandan beri hiç sevmem karıncaları tamam çalışkan ve asil yaratıklar ama bana bulaşmasınlar pliizz .bir keresindede incirin içine doluşmuş beş on tanesi bende incirin kabuğunu soydum bütüncek attım azıma (görgüsüzmüşüm demek ozamanlar)ıyyyyy anlatamam o tadı sonra azımdan dökülen karıncaların parça pinçik halini :((( ammada irenç bi yorum oldu bu stcik bea anılarımı depreştirdin rezil olduk burda :D

stickman dedi ki...

inehk , sineklerden ne kadar nefret ettiğimi tahmin bile edemezsin, gıcık oluyorum o iğrenç pis varlıklara. o korku ve aksiyon filmlerinde de sinekler hep kaybeden taraf olur, sinek ilacını yedimiydi Allahını şaşırır :) reiiiiid

ya şeker içimde tuhaf bi his var, sen kazanıcaksın ya, neden bilmiyorum ama bi şekilde hissediyorum sanki bunu, kazanıcaksın abi ya.

psiko sen resmen karıncalar tarafından lanetlenmişsin. bunun açıklanabilir başka bi tarafı yok, lanetletmişsin işte :) ama yine de sen alttan al, onlara sevgiyle yaklaş, yamuk yapmamaya çalış valla belli olmaz bunlara toplar gelirler orduyu odanı filan basarlar :p (ağızdan dökülen karıncaları hayal etmek, korkmak, mide bulanması, hayattan soğumak, başka şeyler düşünmeye çalışmak, ama karıncalar hep aklında olmak) fear factor yaşamışsın resmen.

inehk dedi ki...

yahu ben sinek ilacını hiç düşünmemiştim.. :S hay Allah..çok da acizmş sivrisinehk..

onurr dedi ki...

Hani bir laf var ya "Gönül bu ota da konar ...a da konar". İşte o sinekler ...a da konuyor. O yüzden sinek olma sen :D

inehk dedi ki...

sadece bi fikirdi sinek olmak.. unuttum gitti..

ben en iyisi oturup bi örümceğin beni ısırmasını bekliyim..spiderinehk oliyim..

stickman dedi ki...

açılın arkadaşlar uçan inek geliyooor.
nası tam gediğine oturttum yılların eskitemediği hababam sınıfı repliğini :)

Pınar Altuntaş dedi ki...

ehehe
bence sen olduğun gibi kal
hep böyle kal hemşo

Nurum dedi ki...

evet yahu bunlar heryerdeler,pek de çoklar stick cim bea...bizim şirkette mutfakta da geziyolar,biz onlarla yaşamaya pek bi alıştık kaçmıyos artık birbirimisden,küp şekerler,çay ve karınca....süper üçlü...ama Alah için çalışkan varlıklar benim gibi yanim...( ama bu aralar çalışmak istemiom bilion ya.. :(

stickman dedi ki...

pınar 21 yıldır böyleyim zaten ya, 22 miydi yoksa, 21 buçuk.

allaa allaa, allaa allaa nurumcum cuma cuma cum, bak o zaman ben çalışsam ya senin yerine, yani sen dinlen bi süre, ben senin yerine çalışıyım ama yövmiyeni alırım haa :p bu arada sana ilginç bişi söylücem, bir karıncanın bi tane küp şekeri bi günde yiyebileceğini biliyormuydun. ben bilmiyorum, çünkü az önce ben uydurdum bunu. ama bu olamaz diye kesin bi sonuç çıkmaz bundan. karıncasına bağlı, mesela atom karınca filan olsa, enerjiye ihtiyacı var tabi hayvanın, o kadar atlıcak-zıplıcak-koşcak filan, bu yüzden iki küp şekeri bile yiyebilir bi günde.

Pınar Altuntaş dedi ki...

Sinek ol filan diyolarya o bakımdan dedim aaaaa !!!
Son günlerde pek tersler oldun sen beni noluyooo !!!???



:D

stickman dedi ki...

vaay, öyle ard arda ünlem işaretleri filan hee, ne iş hacım.
hey senin sorunun ne zenci? :p
yok canım terslermiyim seni hiç, olur mu öyle şey, yapsam yapsam arada bi aşşalarım filan, olmadı toplum içinde gururunla oynarım, baktım o da olmadı, basarım tokatı :p ama kıyamam da ya, yani elime kıyamam, sopayla tokatlarım :p
(aaa kadına şiddet uyguladım, ne hayvanım, hiç yakıştımı bana, ne pis bi adammışım ben)
saygılar Pınarcım :) Diyzegızına söyleme, oyar beni.
(ayrıca, sensin sinek :p)

çok nefis derecede önemli bi uyarı: bunların hepsi şakaydı tabi. şimdi "-bunu niye yazıyosun, biz malmıyız ki anlamıcaz bunu..." diye düşünebilirsiniz. haklısınız, siz mal değilsiniz ama bi kere benim böyle bi şakamı anlamadılar, fena daldılar bana, o yüzden belirttim. tekrar saygılar.

inehk dedi ki...

ühüü..sinek olma fikri için çok pişmanın hakim bey..
bütün bunlar olsun istemezdim..

ayrıca uçan inek.. hihohaaa.. süper olmuş..

onurr dedi ki...

Abi kene ol sen. Yok yok sülük. Doyuncaya kadar emersin adamın kanını oh ne güzel

stickman dedi ki...

tamam oluyum, sülük oluyum, sinek, kene ve benzeri her tür böcük oluyum sizleri mi kıracam, yanlız gitgide iğrençleşiyoruz, ne pis bi blog oldu burası :) bi yerlerden aniden bi böcek çıkacak filan gibime geliyo. aha şu aşşağıdaki linkte bi hareketlenme var gibi, inş kene çıkmaz ordan.

Pınar Altuntaş dedi ki...

:)
tamam hemşo mesaj alındı
:D