26 Aralık 2007 Çarşamba

Kulak

Bir hafta kadar önce banyodan çıktıktan sonra kulaklarımı temizliyordum. Çok ilginç bi yöntemim vardır. Tuvalet kağıdını veya herhangi bi kağıt mendili bükerek ince ve uzun bi hale getirip, onu kulağımın içine çevirerek sokarak, kulak içi ve etrafındaki pislikleri temizlerim. Yine bunu yapıyordum ki kulağımdaki pislikleri bu şekilde içeri doğru itmiş bulundum ve kulağım tıkandı. Çok pis bişey bu. Ağrı, acı veya duyma problemi olmuyo ama çok rahatsızlık verici bi tıkanıklık hissediyosunuz. Siz sakın böyle bi temizleme yöntemi kullanmayın. Hatta mümkün olduğunca herhangi bişeyi kulağınıza sokarak temizlemeyin. Buna o iki ucu pamuklu kulak çöpleri de dahil. Çok kirlenirse şöyle hafifçe, derine inmeden siliverin. Zaten kulak yavaş yavaş kendi kirini dışarı atarmış, aslında o kir bile değil, kulağın içine tozun girmemesi ve kulağın işlevinin düzgün çalışması için salgılanan bi salgıymış. Bundan sonra kulağının içinde salgı bulunan insanları aaaa ne pis adam diye yadırgamıcam :) (Ayrıntılı bilgi)

Bu sabah artık bu tıkanıklık hissinin verdiği rahatsızlığa daha fazla dayanamayacağımı ve bu durumun kendi kendine geçmiyeceğini anladım ve doktora gittim. Öncelikle hastaneye kurulan yeni sistemden bahsetmek istiyorum. Bu sistemi kim kurduysa bravo valla, çok süper yapmış. Hastanenin çeşitli yerlerinde bulunan dokunmatik ekranlı bilgisayarlara tc kimlik numaranızı giriyosunuz yada sağlık karnesindeki barkodu okutuyosunuz, giriş tuşuna basıp gideceğiniz bölümü seçiyosunuz. Ben KBB'yı seçtim. Yani kulak-burun-boğaz. Sonra istediğiniz doktoru seçiyosunuz. Ben, odası bana en yakın doktoru seçtim :) ve numaramı aldım. Oturdum bekledim sıramı. Her doktorun odasının kapısının üstünde 15 inçlik lcd monitörler var. Sıranız geldiğinde monitörde isminiz ve numaranız çıkıyo ve hemen altında içeri giriniz yazıyo. Buna rağmen bazı öküz insanlarımız ısrarla kapının dibinde beklemeyi tercih edip beni sinir ediyolar. Bi de amcanın birine çok güldüm :) O tc kimlik numarasının girildiği bilgisayarda giriş tuşu ince ve uzun bi tuş. Adam tuşun başına koyuyo parmağını ve bastırıp sürükleyerek sonuna kadar getiriyo. Böyle yapınca olmuyo tabi. Ben hem gülüyorum hem de; Amca öyle yapma, bi kere bas çek heuehu, öyle yapma amca yaa bi kere bas ehehehe :):) diyorum. Israrla yapmaya devam ediyor. Bundan zevk mi alıyodur ne. Neyse sonunda normal bi şekilde basmayı kabul ettirdik.

Sıramı alıp doktorun gelmesini beklerken çevredeki insanlara filan bakıyodum. Bu arada doktorun yanında çalışan yardımcı kızın bana baktığını fark ettim. Doktor henüz gelmediği için odasının kapısı açıktı. Ben ona bakınca aniden kafasını çevirmişti :) sonra ben başka bi yere bakar gibi yaptım ve o yine bana baktı. Hemen kafamı çevirdim ona, o da aynı az önceki gibi başka bi yere baktı hemen :) doktorun gelmesini beklerken bir iki kestim kızı ama yok arkadaş olmuyo böyle, ben kulağımın derdindeyim burda. başka bi zamanda başka bi yerde belki? Zaten yanımda sarhoş tipli bi herif duruyodu, cins cins bakıp soru sorup duruyodu bana.
Doktor geldimi? ne zaman gelecek doktor? Sizinki kaç numara?
heeehee diyip kafamı sallayarak geçiştiriyodum onu.

Gelelim asıl olaya. Doktor gelmişti ve ben o anda başka bi yere baktığım için tipini görememiştim. Ben her ne kadar rahat olmaya ve olayı iplemiyomuş gibi gözükmeye çalışsamda içten içe bi tedirginlik hissediyodum. Lan acaba nası bi doktor bu, ters ve acımasız biri çıkmasa bari, kulağıma ne sokcak acaba, acıyacak mı? gibi şeyler düşünüp duruyordum. Git gide sıra bana yaklaşıyodu. İyice heycanlanmaya ve tırsmaya başladım, kalp atışlarım hızlandı. Ama kendi kendimi kandırmaya çalışıyodum, tamam sakinsin sen, sen bu durumlarda filan tırsmazsın olum, neler yaşadık biz, böyle basit bişeyden mi tıstcan, he heeyyt. Ama herşey açık ve netti. Yusuf yusuf çekiyodum. Sıra bana geldi, monitörde ismimi gördüm ve odaya girdim. Az önce kesiştiğimiz kıza sağlık karnemi uzattım ve;
-Merhaba :)
dedim. Kız bişi söylemedi. Yüzüne hafif bi tebessüm vererek ufak bi hareketle başını yukarı aşağı salladı. Bu, "tamam tamam merhaba sana da, hiç artislik yapma, küçük bi kız çocuğu gibi tırstığını hissediyorum, kulağını deşecez biz senin, zikecez kulağını, hem ben az önce sana değil arkadaki yakışıklıya baktım." bakışıydı.

Kızın yanında kafasında bi aletle doktor oturuyodu. Tipi ve ses tonu eski Türk filmlerindeki adamları anımsatıyodu bana. Kısık bi sesle, hasta koltuğunun göstererek;
-şöyle geçin, oturun dedi.

gittim oturdum, matrixdeki koltuklar gibiydi.
ayağa kalktı ve yanıma geldi.

-şikayetiniz nedir?
-şimdi hocam, benim şikayetim sağ kulağımdan, bir hafta kadar önce banyodan çıktım ve kulağımı temizli...
-tıkandı demi?
-evet, sanırım kiri içeri doğru ittim, tıkanıklık hissediyorum.

kulağıma bi aleti hafifçe sokarak baktı, korkum biraz azalmıştı, acıtmamıştı çünkü. sonra diğer kulağıma baktı, bunda bişi yok dedi. Sonra diğer aletlerine doğru yöneldi. Eline acayip bi alet aldı. Küçük bi huni gibiydi. Sonra ona uzun bişi ekledi. Tüm bunları arka tarafımda yapıyodu, ben göz ucuyla bakıyodum. Orda bi işler çevirdiğini anlamıştım artık. Göz ucuyla bakmaya devam ediyodum ki, işte o an sıçtığım andı. O alet tazzikli bi şekilde su fışkırtıyodu ve uzun bişeydi. Elinde bi kap getirdi ve boynuma dayadı. Bunu bu şekilde tut dedi, gıkımı çıkarmadan tuttum. Kıpırdama dedi ve aleti soktu kulağıma. Bastı suyu.
OFFF o nası bi şeydir öyle!...
banyoda kulağınıza su kaçar ya, onun sürekli olduğunu ve bin kat güçlü olduğunu düşünün. manyak bişeydi. benim yüzüm binbir şekile girdi orda. doktor, sıkma kendini dedi. nası sıkmayım a.q, kulağıma hortum soktun resmen, bahçe sular gibi suluyosun. dayanmaya çalışıyodum bütün gücümle, çok pis bişey ya, 100 tane iğne vursalar daha iyi.
bu olay ne kadar sürdü bilmiyorum ama bana çoooook uzun geldi. kulağımdaki o hissi ve o acayip sesi sanırım hiç unutamıcam :)

iş bittiğinde o tasa baktım ve kulağımı tıkayan o kulak salgısını ( sarı tonlarında iğrenç pislik) gördüm.
-vauuuv
demişim o anda :) kulağımda bi acayiplik oluşmuştu, böyle hiç duymadığım sesler duyuyodum sanki, kulağın açıldığının hissiydi bu.
noldu, tıkanıklığın geçtiğini hissediyomusun?
evet hocam, hissettim valla.

pamukla sildi ıslak yerleri, bir iki bişiler yaptı, yolladı. çıkarken teşekkür ederim dedim. yine bişey demediler :)

siz siz olun, kulağınıza çok dikkat edin. Yazının başında da söylediğim gibi çok dikkatli temizleyin, derinlere inmeden. Aman diyim. Kulağınızın yıkanması çok pis bişey, acı desen değil, ağrı desen değil ki ben bunlara oldukça dayanıklıyımdır, böyle acayip kötü bi his, valla bi ara dayanamıcam çekicem kafamı diye korktum kendimden. offf, bu kesin rüyama girer :) hep biyerlerimize bişey olunca hatırlıyoruz, sağlık çok önemli bişi bea, sağlık olmadan hiç bişeyin tadı olmuyo, sağlığınıza çok çok iyi bakın.

Aslında doktora sormak istediğim bişey vardı; "hocam, kulağımız çınladığında birinin bizi andığı doğrumudur?" ama o aleti kulağıma tekrar sokmasından korktuğum için sormadım.

23 yorum:

TaTLiCaDiCa dedi ki...

hehe geçmiş olsun öncelikle ama o resimde anlattığın gibi bi aletse kulağım pis gezmeye razıyım ben:)

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

geçmiş olmuş zaten artık bidaada yapmazsın.

Pınar Altuntaş dedi ki...

Geçmiş olsun Ahmet'ciğim.

Uygulama çok iyiymiş.
Hastanelerimiz teknolojiyi keşfediyor :D
Ayrıca keşke o soruyu sorsaydın doktor amcaya :D merak ettim bak şimdi ne derdi acaba diye :D
hahaheheh :D

"çöp adamlarını kaçırmyaı düşünüyorum" sonra sendenfidye istemeyi düşünüyorum. sonra fidyemi alıp onları öldürmeyi düşünüyorum.
Allah'ım ben neler düşünüyorum !
:D

banadair_berrin dedi ki...

ben herseye sesli gülemem ama ınan bugun yazdıklarını okuyunca gülmekten öldüm :)) o kadar hos ki anlatımın, günüme nese kattın..tesekkur ederım..ayrıca cok gecmıs olsun.dedıgın gıbı kulagı temızlememek gerekıyormus..benzer hali benımde basıma gelmıstı ama benımkını yıkamadılar vakumla cektıler :))

kulak cınlamasının tıbbı bır acıklaması var daha once okumustum..yanı bırılerının bızı anmasıyla alakalı degıl :P

voLkan | yeniden bağımsız dedi ki...

hocam harbiden tebrik ederim seni aynı hissi bende burda yaşadım sanki kulağımı bahçe sularmış gibi suladılar.

ayrıca ikinci bir tebriğim ise hastanenin dijital ortama uyum sağlaması.

büyük cesaret göstermiş doktora gidebilmişsin ben altıma sıçardım korkudan.

inehk dedi ki...

3. resimde anlaşılıyo zaten.. ne kadar acı çektiğin doktora ne kadar kızdığın :D

/ilk defa uzun bi yazıyı bi çırpıda okudum söylemeden geçmiyim.. güzel yazmışsın.. 70 sayfa da olsa okur-

şeker dedi ki...

geçmiş olsun demek istiyorum gerçi geçmiş ama neyse... allah bi daha vermesin böle bi şey yoksa sen o doktoru öldürürsün :D
ayrıca bu yazıyı okuduktan sonra paranoyak oldum :D kulağımı temizlemeye korkuyorum :D

* a Y Ş e * dedi ki...

öncelikle geçmiş olsun :D
herzamanki gibi çok matrak yaklaşmıssın olaya çok güzel ya:)
temiz kulaklarını güle güle kirletmen dileğiyle :D

stickman dedi ki...

hepinize çok teşekkürler arkadaşlar. her zaman ki gibi yine çok süpersoniks yorumlar görüyorum.. sizlerin bu güzel yorumlarını görünce mutlu oluyorum :) mutlu olunca kulağımdaki o yıkanmışlık hissi gidiyo, daha da bi mutlu oluyorum. orta okulda kulaklarımızı çekerek kütleten o mikrop resim hocasına küfür ediyorum bol bol, yolda filan görürsem onu, patlatıcam ensesine bi tane sonra ebesiyle tanışmaya gitcem. kulaklarınıza çok iyi bakın, hiç birinizin kulağına o su fışkırtan aletin sokulmasını istemem. sağlığınıza en ufak bişey olduğu zaman hemen doktora gidin, korkmayın. teknoloji süper. kulak kiri konusunda fazla titiz olmayın. hem zaten dediğim gibi, kir değil o, salgı. bu kadar uzun yazıyı korkusuzca okuduğunuz için de teşekkürler. yazarken farketmedim bu kadar uzun olacağını, hayvan gibi yazmışım. ama açık konuşayım, sizinde dediğiniz gibi çok iyi olmuş. bu arada yorumu da abarttım gibi bi his var içimde. şşş küfür etme! uzun yazının uzun yorumu olabilir, normaldir. yuh, yoruma bak be, hayvanlaştım iyice. hep bi vahşilik hissetmişimdir zaten kendimde. amazona salın beni...
(şımardım mı naptım ben ya)

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

ehuehe deli :D
öle bi yorum yazmışsın ki onada yorum yapılması gerekiyor hakediyor yani bence bunu.
:P
kendine hayvan deme !ayip
animal deyebilirsin.
bişeyin ingilizcesini söylersen daha kibar duruyomuş.
muş muş da muş mış miş

JADE-CADI dedi ki...

gecmi$ olsun :) "güle güle kirlet" lafina katiliyorum..

Doktorla yanindaki hatunu eshefle kiniyorum :)) insan biraz hümanist olur karde$im.. cikarken te$ekkür etmi$sin..insan bir "rica ederiz" "görevimiz" yada "güle güle" der... ne eshefle kinayacagim be ... Allah b... :)) annadin sen...

birdaha bu tür olaylara maruz kalmazsin in$allah :)

jade dedi ki...

:)

Geçmiş olsun.

Bu operasyonun birde burun için olanı varmış. Ne var ne yok temizliyolarmış.

Toplanıp gitmek gerek:)

stickman dedi ki...

yoruma yorum :) yeni bi çığır açtın psiko . istersen blogu tamamen ingilizce yazıyım, kibarlıktan kırılalım :p çıt (bakın dikkat ederseniz burda ingilizce biliyormuşum gibi bi imaj yarattım sizin gözünüzde, karizmatikliğime karizmatiklik kattım yani. Ama bunu açıklayarak da mallığıma mallık kattım. açıklamasam belki gerçekten bildiğimi düşünürdünüz, şu an çok feci şekilde parantezi kapatmak istiyorum, toparlayamıcam,kapan yiğidim!...)

inş. cadıcık inş. hiç birimiz kalmayalım böyle olaylara maruz, bağış yaptım derneklere, vermedi kimse makbuz. ahaha :p Doktora ve yanındaki güzel arkadaşımıza kızmadım aslında, kimbilir ne tür insanlarla karşılaşıyolardır onlar, ayrıca adam kulağımı iyileştirdi, dua ediyom ona :) kız da zaten bana yanık. kafama eserse pazartesi gider isterim doktordan. bak dikkat et cümleye. doktordan. doktordan temiz.

saol jade . Bu operasyonun burun için olanının da olduğunu az önce yorumunu okuyarak öğrendiğimde, acaba başka nereler için olabilir, acaba varmıdır, yaptırsam neler hissederim diye aklımdam geçiverdi :) çok tırstım. burun için olanı şöyle biraz kafamda canlandırmaya çalıştım. (diğer ihtimallere cesaret edemedim) Doktor bassa burnuma tazzikli suyu aynen ağzımdan tekrar doktorun suratına çarpar o su. ama o su artık sadece bir su değildir, sümüklü sudur. :)

inehk dedi ki...

sümüklü suuu harikasıın..

Pınar Altuntaş dedi ki...

:D Yorum yorumluyorum...

Sen dilediğin gibi yaz ben fırsat buldukça okuyorum noktana virgülüne kadar hemşo. :D

jade dedi ki...

sümüklüüü suuu :)

ayııık:)

alemsin vesselam

wykka dedi ki...

geçmiş olsun cicimon, ve fakat artık kulaklarımı temizletmekten vazgeçtim. evet.

stickman dedi ki...

teşekkürler. valla ben artık temizlemeyi geç, şöyle hafif bi kaşınsa bile kaşımaktan korkuyorum. istemsiz olarak bazen elim kulağıma gidiyor, hemen aklıma geliyo, çekiyorum elimi. dün akşam kulağın üstünü kaplıyacak özel bi koruma sistemi bile geliştirdim kafamda. belki yakında projeye çevirir, sonra da seri üretime geçerim.

ANNA dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
esra dedi ki...

merhaba millet
önceliklle geçmiş olsun ahmetcim
valla çok kötü bi durum.
yalnız anlamadığım şey,sana sormadı mı dr kulağını yıkayalımmı yoksa vakkumla çekelimmi diye?çünkü yıkamayı iyi bişey olarak görmüyolar çok mecbur kalmadıkça.vakkumla da olabilirdi.ama tabi iyiysen şimdi sorun yok.
bide arkadaşlar kulak çınlamasını sormuşlar.arkadaşlar kulak çınlamasının bütün sebeplerini bilmesemde bir tanesini biliyorum.hemde tıp onaylı.DELİLİK BAŞLANGICI.:):) valla hee,yalan değil.. aeo

stickman dedi ki...

nediyim ki sana, baya hoşuna gitti galiba. kına filan yakarsın artık anna ne diyim ben sana:) çok sevinmiş gibi görünüyosun.
biliyodum söylediğini. araştırdık herhalde herşeyi :p fakat kimileri artık kulak sürekli bunu ister diyo, kimisi de bu halk arasında yayılmış aslı olmayan bişeydir diyor(doktorlar). umarım doğru olan ikincisidir. ben bu işkenceye bi daha dayanabileceğimi sanmıyorum. ben daha ne olduğunu anlamadan doktor bastı kulağıma suyu, bişi diyemedim.

saol esracım da sen hangi esrasın?
sarı olan mı :) zaten benim tanıdığım tek bi esra var. sormadı doktor vakum filan.. biraz şerefsizdi galiba :) çınlama delilik başlangıcıymış demek, iyi benim için bi sorun yok o zaman.

inehk dedi ki...

heğpiğmiiz..kardeşiiiz.. oley bee.. yahu sizler gibi kardeşlerim var yaa.. canlarım benim.. bakın ne de güsel hemen kucakladım sizleri..ağabeylerim ablalarım diye sarılıverdim hemen.. tam bir sevgi yumağı olduk..

Darkohl dedi ki...

heuahea igrenc bir durum olmasina ragmen yinede pek eglendim okurken :]