1 Aralık 2007 Cumartesi

Çilingir sofrası

Bazen şöyle bi çilingir sofrası kurmak istiyorum. Hayatımda içki içmedim ama bazen canım öyle bi rakı çekiyo ki anlatamam. Çeşit çeşit mezeler masada, batmakta olan güneş ve hafif dalgalı bi deniz karşısında, eski taş plaktan müzeyyen senar çalcak hafif cızırtılı bi şekilde. Rakımı yavaşca yudumlayıp, ufka doğru derin derin ve kısık gözlerle bakıcam. Rüzgar, denizin kokusunu burnuma taşıyacak. O müthiş lezzetli mezelerin tadına bakıcam. Ama her şeyi kendim hazırlamam lazım. Mezeleri özenli bi şekilde kendim hazırlıcam, beyaz peynirimi ve kavunumu güzelce dilimlicem. Rakı şişesini açıp doldurcam ince uzun bardağa, üstüne suyu yavaşca ve sesini hissederek dökücem. Bir iki parça buz atcam içine.

Dışardan trafiğin sesine karışmış insan sesleri ve martıların o keskin çığlıkları geliyor. Birkaç kişi oltasını denize atmış kısmetlerini büyük bir sabırla bekliyorlar. Uzaklardan balıkçı takalarının motor sesleri kulağımı okşayarak geliyor. Sevgililer el ele tutuşmuş sahil boyunca yürüyolar, kimileri ise banklarda birbirlerine sarılmış oturuyolar. Ben rakımın ve mezelerin tadını çıkarırken arkadaşım eski günlerden bişeyler anlatıyor. Müzeyyen Senar'ı dinledikten sonra çıkarıyorum plağı. Kanun sesine bırakıyorum kendimi. Müzik, rakı ve meze üçgeni etrafında adeta başka bir aleme geçiyorum.
canınız çektiyse biraz olsun bastırmak için buyrun;
çilingir sofrası

13 yorum:

banadair_berrin dedi ki...

müzeyyen senar 'benzemez kimse sana'yı söylüyor olsun :)

FZ dedi ki...

bende de aynı istek var içki tadı bilmeyen ben kafayı bulmak istiyorum iyi mi

Pınar Altuntaş dedi ki...

Hayatında hiç rakı içmemiş bir adama göre mükemmel bir senaryo bu doğrusu...
Tebrik ediyorum seni Ahmet :)

Ve kızıyorum da aynı zaman da ne gereği vardı da yazdın bu yazıyı üleyynnn !!!
:D

Pınar Altuntaş dedi ki...

Yazını sayfama alıyorum izninle Ahmet ...

www.edasuner.com dedi ki...

kardeşim efe rakıyı tek geçerim ve whisky ulen canım çekti be dur bir kadeh koyayım anasını satayım valla da billa da içesim geldi

Felagund dedi ki...

ben müzik olarak yeni türkü'yü tercih ederim

şeker dedi ki...

way be!! pınara katılıyorum valla. hiç içki içmemiş birine göre iyi senaryo. sende potansiyel alemci ruhu var bence :D

stickman dedi ki...

evet, blogdaki alkol oranı gitgide yükseliyor.

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

alkol neyim boşver bea :)
aynı ortamı süt merkezli de kurabilirsin daha orijinal ve masum olur :P

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

bide şey hiç içmediğin birşeyi canın nasıl çekiyor :D
benim bunu biraz düşünmem lazım .

stickman dedi ki...

işte problem orda psiko , bende düşünüyorum düşünüyorum, bulamıyorum.

inehk dedi ki...

sigara içmediği halde insanın sigara içesi gelir ya.. öyle bişey bu da..

stickman dedi ki...

aynen öyle valla inehk , dün gece yine çok pis rakı içesim geldi. kendimi bilimum yemek ve uykusuza vurdum, rahatladım.