15 Ocak 2008 Salı

Ses değiştirme!

Bi arkadaşım dikkatimi çekti, bazı kişilerle konuşurken sesini değiştiriyo. Kelimeleri daha bi farklı vurguluyo. Sanki sesini biraz inceltip r'leri biraz yuvarlar gibi söylüyo. Böyle yapınca artık kendini daha bi üst sınıftan mı hissediyodur nedir bilemedim. Daha havalı olduğunu filan sanıyo galiba. Ama ben acayip gıcık oluyorum böyle yaptığında. Bunu kendisine söylediğimde, -yoo yapmıyorum, sana öyle geliyo... diyo. Benimle ve pek çok kişiyle konuşurken yine normal sesine dönüyo. Gıcık oluyom bu huyuna. Ezik misin oolum. hayret bişey ya. Beyaz şovun tiplemelerinde concon vardı ya, ona benzer konuşuyo işte. ümüğünü sıkasım geliyo öyle anlarda. hayret bişey ya. yapma lan şunu!

"İnsan, yapısından ve şartlarından gelen bir doğallıkla tüketmiyorsa hayatı, görüntüde her zaman problem çıkar." (Fırat Budacı)

12 yorum:

okyanustaki rüzgar dedi ki...

akIıma Iisede bi kızIa konuşmam geIdi.. kendisi r'Ieri yuvarlardı..

sordum neden böyle diye. bir de kendisi söylediği bir kelimenin r'sini yuvarlayarak..

- o konuşmama hoşluk olsun diye canım! anlatabiliyor muyum??!!

bense susmuştum.. hep susardım zaten. insanIar hep sert cıkışırdı o zamanIar. herkes ergenIiğinde dışapatIarda ben de içime patIardım. o yüzden kendimi ezik gibi hissettiğim de cok oImuştu wakti zamanında =)

Ama şimdi heyt hukuk okuyoruz.. hayat cidden cok tuhaf ya hu =)

diLék dedi ki...

iyi kızmışsın ha (:
bu yazından sonra yuvarlamaz heralde :D

ANNA dedi ki...

adı fırat mı::P

inehk dedi ki...

ya bana da biri megafondan "kimooo?" desin.. ben de yuvarlıorum ya! oy anam oy..

anne getir banyodan baltayı.. (filaş tivi gerçek kesit de kullanılmş cümleymiş..)

anahtar dedi ki...

ben de tam aksine r'leri düzgün söyleyemiyorum (r özürlüyüm).tıpkı beyaz gibi.abim de öyle. heralde küçükken ondan alıştım.
r harfleri böyle v ile g karışımı bi ses gibi çıkıyomuş konuşurken(arkadaşlar öle diyo).
bazıları çok samimi,çocuksu bulsalar da ben şikayetçiyim.haliyle 21 yaşındaki adamda pek güzel durmuyoo gibi geliyo bana :(

jade dedi ki...

o arkadaşı eshefle kınıyorum. Con con dur kesin. Yani çakma con con... Hoş con con'un orjinali olur mu? Olmaz. Çünkü con con normal yapidaki insan modelinin bağdat caddesi çakmasıdır zaten. (bkz. çakma=kolpa).Bu arkadaşa ve onun gibi con con, ciks..vs lere önerim rahmetli Moliere'in KİBARLIK BUDALASI adlı oyunudur. Okusunlar valla ben çok güldüm. Bu arada bu yorumu Taksimde Starbuks'da elimde kahvem, ayağımda converslerim, üzerimde mango blüzüm yazıyorum... Birazdan da alemlere akıcam...

imza
çölde bir conconcan

stickman dedi ki...

demek konuşmaya hoşluk katsın diye yuvarlıyomuş r leri, şaşırdım valla okyanustaki rüzgar . kızlarda belki hoş durabilir ama erkekte hiç çekilmiyo valla.

ismi fırat diil anna :)

sadece megafonlara mı inehk ? neden megafon? bunu neden yapıyosun :) şimdi bende yastığımın altından satırımı çıkarcam (gerçekten çıkarmıştım)

anahtar , r yerine y söyleme de ne yaparsan yap abicim. y söyleyince çok acayip oluyo, çocuklarda sevimli duruyo ama 21 yaşında birinde durmaz hakkaten. v-g karışımı iidir. aslında en iyisi ğ çıkarmak r ler yerine.

ben eshefle kınanmam jade :) direkt allah belasını versin derim :p bu arada bu starbuks olayı nedir ya. bi çok blogda millet bahsediyo, övüp duruyo, nedir abi? kahve markasımı, cafe gibi bişey mi? yoksa fabrikadan halka kahve içim merkezi filan mı? araştırmaya üşeniyorum. alemlere selamlar. alemlerde bir gerilla :p

Pınar Altuntaş dedi ki...

Kendi haline bırak çocukcağızı ya amaaaan dua et seninle de öyle konuşmuyor :D

MüZiK SeVeR dedi ki...

yerine ve ortama göre insanların davranışları değşşebilir bu çok normaldir, mesela haber spikerlerini düşün onlar haber sunarken ses tonları ile normal hayattaki ses tonları birmi :):):) değil, yani yere ve ortama göre değişir mesela benim sesimde yerine göre değişir ;)

Nurum dedi ki...

canım benim kızmış bak bak... :) aslında bu bazen normal bişey olabilir tabi nasıl konuştuğun önemli,bizim de işimizde normal konuşmak biraz zor,telefon da konuşurken yada resmi bir mekanda bu değişiklik gösterebiliyor ama arkadaşının durumunu bilemiyorum neye göre değiştiriyor bunu önemli tabi,üst alt sınıf olayı girerse işin içine normal olmayabilir tabi...sen çok takma boşver...bırak dağınık kalsın o... :)

stickman dedi ki...

hadi salladım gitti :) benimle öyle konuşmadığı sürece sorun yok. o böyle konuşurken ben artık gülme krizlerine giriyom zaten :)

OmAr dedi ki...

sitik koçum sen aman uylama öylelerine, ALlah muhafaza sana da bulaşır eder sonra nice olur halin. Düşünsene r leri o halde söylemeye başladığını, hapishaneye fln düşersen o halde halin duman pek çetin geçer günlerin orada :P
sen ilişme "Nurum" un dediği gibi bırak dağınık kalsın
bu starbuks olayı da McDonald's ın Kahveci versiyonu ama r leri yumuşak söylemeyenleri içeri almıyorlar öyle bir yer :P