19 Ocak 2008 Cumartesi

Sağlık Karnesi

Geçenlerde sağlık karnemin süresi dolduğu için, okuldan öğrenci belgesi almam ve bu süreyi uzattırmam gerekiyordu. Neyse gittim okuldan öğrenci belgesi aldım 1 ytlye :) Sonra tekrar merkeze dönüp, gerekli işlemin yapılacağı binaya geldim. (bina diyorum çünkü ismi baya uzun. sosyal sigortalar kurumu konya bölge müdürlüğü, konya şubesi filan gibi bişey. bunun 3 katını filan düşünün işte) Kapının çevresinde bekleyen insanlar vardı. Ordan adamın birine saati sordum çeyrek var dedi. Böyle yarım yamalak saat söyleyen adamlara uyuz olurum. Kaça çeyrek var? Adam gibi bire çeyrek var de işte. Ölür müsün? Neyse. 15 dk çok değil, mesai 1 de başlıcak, bekliyim şurda dedim. Tabi insan bi müddet bekledikten sonra süreyi kontrol etmek istiyo ama saat yok. Şöyle etraftaki insanlar saatlerine bakınca bende görebildiğim kadarıyla bakmaya çalışıyodum. Kapının dibine durdum ki, içeri girilmeye başlayınca arkalarda kalmıyım :) Hemen kapının diğer dibinde de çok tedirgin biri bekliyodu. Onun yanında her türlü bekleme ortamında en az bi tane bulunan, konuşkan ve eleştiri yapan, her kelimeden sohbet ortamı oluşturmayı kendine amaç edinmiş, güleç suratlı, kısa boylu adamlardan vardı bi tane. Yanındaki hacı amcaya bişeyler anlatıp duruyodu ama konuştuklarının yarısı anlaşılmıyodu.
Saat 1'e iyice yaklaşmış olcaktı ki, kapının önündeki kalabalık gitgide büyüyordu. Ben ara sıra gözucuyla içerdeki güvenlik görevlisine bakıyodum. Sanırım girmemizi o söylücekti. Bir yandan da kapıyı kontrol ediyordum ki benden önce yüklenmesinler ve arkada kalmayım. Tam bu düşüncemin bitmesiyle tekrar güvenlik görevlisine baktım ki beklediğim o işaret gelmişti. Ortam bir anda hareketlenmişti. Anlaşılan kuyrukta fazla beklemek istemeyen tek kişi ben değildim.
O kapının diğer yanında bekleyen tedirgin eleman hakkaten tedirginmiş. İşareti görür görmez bi panik oldu, yüz şekli değişti. Koşmaya başladı. Bende onun arkasından fazla kasmadan hafif tempoda koşmaya başladım.
Daha bazı memurlar merdivenlerden yeni çıkarken önümdeki elemanın onların arasından açtığı boşluklardan bende faydalandım, kıvrak ve estetik hareketlerle aralarından sıyrılıp koşuyordum. Bu koşudan sonra ilgili bölüme varmıştım. Tam istediğim yerde, tedirginin arkasında ikinci sıraya yerleşmiştim.
Tedirgin eleman bana doğru döndü ve nasıl anladıysa -sizinkide mi sağlık karnesi uzatma hocam? diye sordu. Evet dedim ve -sadece öğrenci belgesi lazım demi başka bişey gerekmiyo? diye sordu, ben yine Evet dedim. Tedirginliği geçti. Kısa boylu adam her zaman ki gibi yine sohbet etme peşindeydi ve bişeyler anlatıp duruyodu. Kafa sallayarak dinliyodum onu. Artık tedirgin olmayan eleman içeri girdi, işini halledip çıktı. Ama çıkarken de bi havalar, bi kasılmalar, bi uzaklara bakmalar filan. Sanki az önce muhtaç gözlerle bakıp yardım isteyen o değildi. Sonra içerden ürkütücü bi ses tonu duydum. -GEEEELL. bir an için tırstım ve afalladım galiba. Kısa boylu uyardı beni. -Gir gardaş. Ben girdim.
İşte içerde bunlar yaşandı. Kadından öyle tırsmıştım ki işlemi bitirdiği anda, sağlık karnemi alıp fırladım dışarı.
Artık bütün işimi bitirdiğim ve o odada yaratığımsı bişeyle bir müddet başbaşa kaldığım için son sürat binadan çıkmaya çalışıyodum. Gün ışığını görmüştüm, kapıya çok az bir mesafe kalmıştı. Son sürat koşmaya devam ettim.
Özgürlüğüme kavuşmanın verdiği huzur ve enerjiyle havalara uçmuş ve içimden geleni haykırmıştım dünyaya. O binanın önünde mutlu bi adam vardı artık ve evine gitmemesi için hiç bir neden yoktu. Gittide zaten. Yattı, uyudu.

11 yorum:

ANNA dedi ki...

öldüm gülmekten:D ohh ne ala memleket spor ayakkabıları ister giy ister giyme yani:P

UBenzer dedi ki...

bilmez miyim o kuyruk maceralarını.... önümde en az 100 kişi vardı ve kolay kolay da ilerlemiyordu. sağlık karnesi ile ilgili tüm işlemler tek yerde olunca.

ama ben hazırlıklıydım tabi. almıştım yanıma harry potter'ı... ve sıra bittiğinde yarılamıştım. işte o gün, ayakta kitap okuyabilme yeteneğinin ne kadar önemli olduğunu anladım.

jade dedi ki...

möcera insanı...:)

Pınar Altuntaş dedi ki...

"Sosyal Mosyal Geçinip Gidiyoz İşte" kesinlikle yazılmalı bence senin yaptığın gibi hemşo!!! :D
Ve erikle kayısı ne alaka :D :D :D
"kendine bir saat al, istersen ben alıp yollarım sana bir tane"
O yaratığımsı şeylerin karşısında tırsık durdunmu daha bir üzerine gelirler, sert dur kuzu , tırssanda belli etme bir dahaki sefere... :D

Felagund dedi ki...

tipe bak tipe. yine tek kendine giydirmiş spor ayakkabıları :D
gözlemler güzel. sende ışık var, çizer ol :P

okyanustaki rüzgar dedi ki...

o ayakkabıIar ne bi de bere war tepesinde :D özgürIüğünün tadını cıkar dostum bir daha oraIara yoIun düşene kadar ni ha hhaaa ..

(noIuo Ian? )

stickman dedi ki...

lazım olunca giyiyom işte annacım, ekşın zamanında lazım oluyo.

ayakta kitap okuma yeteneğini boşverde umut , sen istesen bi sihirli diynek :D hareketiyle atıverirdin önündeki 100 kişiyi :p yine insaflı adammışın, beklemişin.

efenim? jade ? jaade? :p

yok pınar ya, saol gerek yok saate, hem ben saat takmayı sevmem. nasıl olsa sorulcak biri bulunur :)

kalem bende değil mi Felagund :p hem hakkaten orda benden başka kimsede spor ayakkabı yoktu. aslında hakkaten biraz kassam çizer olurum gibime geliyo. ama çizemiyorum. daha doğrusu öyle kağıt üstüne pek iyi çizemiyorum. onun bi de bissürü işi var, yok çinilicen, yok bişi yapcan. ama bi çizerle ortak çalışsam süper olur, ben söylerim, hafiftende belirtirim nasıl çizilceğini yada kabataslak çizerim, gerisini de o çizer. espriler benden, çizim çizerden. tekliflere açığım. (uykusuz dergisine duyrulur) dergiye yeni katılanları kapakta duyuruyolar. kapağın bi köşesinde kendimi görür gibi oldum. Stickman Ahmet aramızda :)yanına da bi stick kafa. dergide sabahlama filan, güzel olur be :)

bi 6 ay sonra yolum düşebilir belki okyanustaki rüzgar . veee bu sefer sende geliyosun. benim müthiş kuyruk stratejilerimle kuyrukta yer tutuyoruz ve isteyene satıyoruz. kuyruk işine giriyoruz yani. 6 ay sonrasına kadar sen biraz kuyruklarda pratik yap. kısa kıyruklarla başla. mesela evdeki tuvalet kuyruğu yada minibüse binme kuyruğu, ders kaydı yaptırma kuyruğu, sınav kağıdını gözetmene verme kuyruğuda olabilir. yavaş yavaş ekmek alma, fatura yatırma kuyruklarıylada kendini geliştirmelisin tabi. İyi bir kuyrukcu bütün bunları yaşamış, tecrübe etmiş olmalıdır. Bunlardan sonra bi Final kuyruğu yapcam sana. Belediye Bursu kuyruğu. Tam 7 saat :D

blacklebron dedi ki...

iyi valla..
sen yine gitti yattı uyudu olmuşsun ..
ben olsaydım oradan dosdoğru işe oradan kursa oradan da geberik halde eve ..
ölmek istiyorum !
yardım eder misin ):

criptos voLkan dedi ki...

hoca çok kıyak olmuş şimdi sen hangisi oluyorsun diye merak ediyorum o logolardan.

genelle şiddet ve korku içeriği yada cinsellk yanyana olmaz.

Kasımpatı dedi ki...

Sabah erkenden kalktım..Bu yazından haberdar oldum..
Teşekkür ederim stickman :)

Yazı ve çizim: Şahane

Verdiği mesaj: Harika

Esprili anlatım: 10 numara

Güldürebilitesi: Süpper! (morali dünden kalma bozuk olanda bile)

Sen: Çok sevdiğim bir blog yazarı;antidepresanlarımdan...

Sonsuz teşekkürler..Çok iyisin stickman..

stickman dedi ki...

rica ederim. sende çok iyisin.