18 Ekim 2007 Perşembe

Kola

Ben küçükken, bir çok çocuk gibi tam bi kola manyağıydım. 2,5 litrelik kolanın dibini görmeden rahat edemezdim. Hergün apartmanın girişindeki bakkaldan buz gibi kola alıp içer, hasta olurdum. Evde akşam çok fazla kola içmeme izin vermezlerdi ve kolanın kapağını sıkıca kapatıp güyya benim bulamayacağım yada erişemeyeceğim bir yere saklarlardı. Halbuki dünya üzerinde henüz öyle bir alan keşfedilmedi. Gece uyuduktan sonra evin en erken kalkan üyesi olarak saat 5-5,30 gibi kalkardım :) ve evde kola arama çalışmalarına başlardım. Çok yavaş ve sessiz bir şekilde, parmak uçlarında yürüyerek... Genelde mutfakta olurdu. Dolapları, tezgahın altını, dolapların üstünü arardım ve eninde sonunda bulurdum o kolayı. Dolapların en üstünde olsa bile gerekirse iki sandalyeyi üst üste koyarak yada raflardan tırmanarak alırdım o koca şişeyi minicik ellerimle.

Şimdi açmak gerekiyordu o şişeyi. Ama bu hiçte kolay bişey değil. Kapak sıkıca kapanmış ve benim minik ellerim ve küçücük kollarımın gücü yetmiyor o kapağı açmaya. (şimdi benim kapadığım şişeleri açamıyolar, bazen ben bile kendi kapadığım şişeyi açamıyorum) Hemen bıçak çekmecesinden en büyük bıçağı alırdım. Şişenin kapağını delmeye veya kapağı komple kesmeye çalışırdım. Çoğu zaman başarısız olurdu ama bir kere kapakta ufak bir delik açmayı başarmıştım. Ordan damla damla içtiğimi hatırlıyorum :) ne sapık bi çocukmuşum be

hüzünbaz teneke kolacı dönemleri; kutu kola değil!..bu kullanıma karşıyım. Teneke koladır onun adı. çünkü güzel bir tenekededir. Her zaman hüzünlenmişimdir teneke kola içerken. Çünkü az bi miktardır. 330 ml'di sanırsam. Bir su bardağından biraz fazla. Az sonra biticektir o :( bunun verdiği buruklukla yavaş yavaş içerim. Yavaş yavaş elinizde bir hafiflik hissi oluşur ve her defasında biraz daha fazla kaldırmanız gerekir o tenekeyi, o asitli sıvıya ulaşabilmek için. artık bitiyorum ben sahip, son damlalarımı içiyorsun der gibi bi ses gelir kulağınıza ve o boşluğu hissettiğiniz an, o teneke kutunun boşluğunun farkına vardığınız an, gözlerinizden bir kaç damla düşüverir. Hüzünbaz kolacının gözyaşlarıdır bunlar. Tenekeyi şöyle çevirir bi bakarsınız etrafına, ne de güzeldir rengi, logosu. Hele o soğuk içiniz yazısı yokmu. İnsanın içini sızlatır. Bir sonraki teneke kolaya kadar yas ilan edersiniz ruhunuzun derinliklerinde, içinizde üstünde kola resmi olan bir bayrak yarıya inmiştir bile...

ama son 2-3 yıldır hiç aramıyorum kolayı, hatta sevmiyorum. Artık iki kişi 2,5 litre kolayı bir saatte içtiğimiz günler geride kaldı. Hatta bir an önce unutmak istiyorum o günleri. Muzlu süt içmek istiyorum. Kendi ellerimle özenle hazırladığım muzlu süt var artık hayatımda. Daha iki defacık içtim. Ama olsun, seviyorum onu :)

6 yorum:

voLkan dedi ki...

ben mah.deki arkadaşlarımla hala kola tüketiriz hemde öyle böyle değil. oturduğumuz mah.de adil karlıbel isminde bir ilköğretim okulu var ve biz elimizden geldikçe o okulun bahçesinde gece 2-3 gibi kola tüketmeye bayılırız. ottan boktan konuşuruz muhabbet devam eder kola biter. daha sonra benzinliğe gider yeni kola alırız devam ederiz. hala en sevdiğim iştir arkadaşlarımla kola alıp içmek.

kolay kolay vazgeçebileceğimi zannetmiyorum bu alışkanlığımı

şeker dedi ki...

ben hiç sevmezdim kolayı... hatta hala sevmem... bunun annem bana hamileyken her gün durmadan buzlu kola tüketmesinden kaynaklandığını düşünüyorum... benim hakkımı da annem içmiş... ama sonra ilginç fotoğraflar elime geçti... doğum günümün birinde (kaç yaşında girdiğimi bilmiyorum ama bit kadar bi şeydim (: ) bana kaşıkla kola içirdiklerini gördüm :) şok olmuştum :) küçücük çocuğa işkence gibi bi şey yaff :)

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

kolaaaaaaaaaaaaaaaaa :D
hani şu mentosla birleşince patlayıcı madde olma özelliği bile olan asidik siyahım trak kaverengi gazlı içecek he mi ?
hımm aslında ben küçüklüğümden beri çok takılmadım ona sakız mesela daha bi bağımlılık meselesidir benim için ama sen öle bahsetmişsin ki insanın içeceği tutuyor umarım vardır evin bi köşesinde :)

JADE-CADI dedi ki...

ben fantaciyim hic etkilenmedim :P

Pınar Altuntaş dedi ki...

Bende Cola'cılardanım sanırım. Hatta şu an kutu colam elimde :)

stickman dedi ki...

aman volkan dikkat, arkadaşlarla birlikte asit patlaması filan yaşamayın, benzinliğede yakın duruyomuşunuz bak, patlama filan olur.
şeker bunu da duydum ya, diyecek bişi bulamıyorum. kaşıkla kola. sizin ailede ciddi bir kola hastalığı var, söyleyim. :)
evet psiko, aynen o tanımladığın şeyden, inş. vardır evinde de bulup içmişindir.
hemen öyle fanta diyip geçme jade-cadı . o da bir nevi kola ama sarı kola :)
afiyet olsun pınar , içtikten sonra geğirmezsin inş. yada etrafta kimse yoksa özgürce yapabilirsin.